«آب و دیگران» شعری هشداردهنده است/ کف پایی که نقش اول یک تئاتر شد

کارگردان نمایش «آب و دیگران» درباره ویژگی های این اثر نمایشی و پیامی که قصد انتقالش را دارد، سخن گفت. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، علیرضا ناصحی کارگردان نمایش «آب و دیگران» که در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر روی صحنه است درباره اجرای این اثر نمایشی، گفت: این نمایش تا ۲۸ تیرماه در […]


کارگردان نمایش «آب و دیگران» درباره ویژگی های این اثر نمایشی و پیامی که قصد انتقالش را دارد، سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، علیرضا ناصحی کارگردان نمایش «آب و دیگران» که در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر روی صحنه است درباره اجرای این اثر نمایشی، گفت: این نمایش تا ۲۸ تیرماه در کارگاه نمایش روی صحنه است و پس از آن قرار است از مردادماه در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا شود که البته اجرا در مرکز تئاتر کانون ساعت ۱۹ و متفاوت از اجرای تئاتر شهر خواهد بود و قرار است بچه‌ها شاهد نسخه تازه ای از این نمایش باشند که هیجان بیشتری دارد.

وی درباره استقبال از این نمایش بیان کرد: از بازخوردهای مخاطبان راضی هستم اما آنطور که انتظار می رفت از استقبال تماشاگران رضایت ندارم. کارگاه نمایش تئاتر شهر مدتی تعطیل بوده است بنابراین برخی از تماشاگران هنوز نمی دانند که باید به کجا مراجعه کنند و متاسفانه اطلاع رسانی زیادی نیز در مورد این سالن از طرف مجموعه تئاتر شهر نمی‌شود. البته زمان اجرای نمایش نیز که ساعت ۱۸ است مزید بر علت شده است.

ناصحی درباره ویژگی های نمایش توضیح داد: «آب و دیگران» به مساله بحران آب می پردازد و یک شعر هشدار دهنده است. من سالیان سال است که در نمایش های آیینی و سنتی بازیگر و در نمایش های عروسکی به عنوان گوینده فعالیت دارم پس زمانی که به ایده این اثر فکر می کردم، علاقه مندم شدم که آن را به شیوه ای سوررئال کار کنم از همین رو از تکنیکی در نمایش های عروسکی استفاده کردم که در آن یکی از اعضای بدن به جای عروسک ایفای نقش می کند. در این نمایش کف پا، بازیگر اصلی است و در کنار او ساز کمانچه به عنوان راوی حضور دارد.

این بازیگر تئاتر در پایان درباره داستان نمایش گفت: در نمایش «آب و دیگران» آقای کفِ پا به دنبال آب برای گلدانش می‌گردد اما خشکسالی فرا رسیده و آقای کف پا ناگزیر سفری را آغاز می کند. «آب و دیگران» جایزه بهترین ساخت عروسک و عروسک‌گردانی و همچنین جایزه نمایش منتخب آرای مردمی بخش نوجوانِ بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را از آن خود کرده است و همچنین نامزد دریافت جایزه در بخش کارگردانی سال، موسیقی و نمایشنامه در همین دوره از جشنواره شده است.

عروسک‌گردان‌های نمایش «آب و دیگران» هما خداجوی، مرجان نامورآزاد، فرشاد فرهادپور، امیر نادعلی، مرتضی فرجی، علیرضا ناصحی و مرتضی حسینی هستند.

نمایش «آب و دیگران» در حال حاضر هر روز ساعت ۱۸ در کارگاه نمایش تئاتر شهر واقع در چهارراه ولیعصر تهران اجرا می‌شود.

منبع مهر