آغاز اولین فعالیت نمایشی خوزستان توسط گروه تئاتر آئین مردم اهواز

اهواز- به مناسبت «روز جهانی مبارزه با مواد مخدر» برنامه ملی اجرای تئاترهای خیابانی با شعار «نه به اعتیاد» در خوزستان و ۹ استان کشور دیگر اجرا می‌ شود. به گزارش سینما خراسان، ۱۴ گروه منتخب تئاتر خیابانی هم‌زمان با خوزستان در ۹ استان دیگر کشور یعنی هرمزگان، تهران، مرکزی، ایلام، کردستان، آذربایجان شرقی، گیلان، […]


اهواز- به مناسبت «روز جهانی مبارزه با مواد مخدر» برنامه ملی اجرای تئاترهای خیابانی با شعار «نه به اعتیاد» در خوزستان و ۹ استان کشور دیگر اجرا می‌ شود.

به گزارش سینما خراسان، ۱۴ گروه منتخب تئاتر خیابانی هم‌زمان با خوزستان در ۹ استان دیگر کشور یعنی هرمزگان، تهران، مرکزی، ایلام، کردستان، آذربایجان شرقی، گیلان، خراسان رضوی و همدان از امروز چهارشنبه چهارم تا جمعه ششم تیرماه به مناسبت «روز جهانی مبارزه با مواد مخدر» به اجرا می‌پردازند.

رویکرد این اجراها ترویج پیشگیری از سوءمصرف و استعمال مواد مخدر، یادآوری آموزش‌های پیشگیرانه، نشان دادن تأثیرات مخرب اعتیاد در جریان زندگی اجتماعی و اختلافات خانوادگی و جرایم ناشی از آن است.

این برنامه ملی که با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها اجرا می‌شود، گروه تئاتر «آئین مردم» از اهواز با نمایش خیابانی

«دایره تولد» به نویسندگی مصطفی بوعذار و کارگردانی معصومه عموری به عنوان تنها نماینده تئاتر خوزستان در این همایش حضور دارد.

نمایش خیابانی «دایره تولد» به عنوان اولین اجرا پس از رکود فعالیت‌های نمایشی در خوزستان است که طی روزهای پنجشنبه پنجم و جمعه ششم تیرماه ساعت ۱۹ در سطح شهر اهواز با رعایت فاصله اجتماعی برای تماشاگران اجرا می‌شود.

به گزارش مهر، گروه‌های نمایشی منتخب طی فراخوان کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی در دی‌ماه سال گذشته برای اجرا در اسفند ٩٨ اعلام آمادگی کرده بودند که به دلیل شیوع ویروس کرونا، اجرای آن‌ها به «روز جهانی مبارزه با مواد مخدر» (۲۶ ژوئن- ۰۶ تیر) موکول شد. مقرر است این اجراها با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شوند.