آغاز هفته فیلم و عکس در مشهد

مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در خراسان رضوی گفت: هفته فیلم و عکس مشهد از ۲۳ تا ۲۶ خرداد ماه با نمایش فیلم و عکس و برگزاری نشستهای تخصصی فیلمسازی در این کلانشهر آغاز شد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ایرنا، سید وحید سیدحسینی افزود: نمایش فیلم‌ها و نشست‌های هفته فیلم و عکس مشهد طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از امروز، دوشنبه تا روز جمعه در پردیس سینمایی اطلس ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته و به واسطه پاندمی کرونا امکان برگزاری حضوری برنامه هفته فیلم و عکس مشهد که سابقه حدود ۲۰ ساله دارد، فراهم نبود ولی امسال توانستیم بار دیگر در کنار هم برای نمایش و بررسی آثار جمع شویم. در این دوره توجه بیشتر به هنرجویان جدید و تازه کار در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی اظهار کرد: در این دوره توانستیم چند نفر از کارگردانان و فیلمساران مطرح کشور را برای شرکت در نشست‌ها و تبادل تجربیات خود با سینماگران مشهدی دعوت کنیم.

او با اظهار اینکه حضور عموم علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه‌ها آزاد و رایگان است، گفت: سعی شده است تا فیلم‌هایی که در بازه زمانی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ و توسط هنرجویان ساخته شده است، در کنار برخی از آثار فیلمسازان حرف‌ ای‌تر سایر نقاط مختلف کشور به نمایش در آید.

سیدحسینی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس در هفته فیلم عکس مشهد، افزود: در این نمایشگاه نیز آثار برتر” فتوواک ۲۰۱۸ مشهد” که در اردوهای شهری تهیه شده، به نمایش درآمده است.

وی به برگزاری نمایشگاه عکس هنرمندان مشهدی از ساعت ۱۷ امروز در پردیس سینمایی اطلس اشاره و بیان کرد: در ساعت ۱۸:۳۰ نیز نشست تخصصی فیلمسازی با عنوان از ایده تا فیلم با حضور بهمن و بهرام ارک، کارگردان‌های سینما همراه با نمایش فیلم کوتاه حیوان برگزار می‌شود. در ساعت ۲۰:۳۰ نیز فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلمسازان مشهدی به نمایش در خواهد آمد.

مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی افزود: روز سه‌شنبه، ۲۴ خرداد ماه نیز از ساعت ۱۶ فیلم‌های برگزیده‌ای از فیلمسازان شهرهای مختلف به نمایش گذاشته خواهد شد. ساعت ۱۸ نیز نشست تخصصی فیلمسازی تحت عنوان سبک و زیبایی‌شناسی فیلمبردار در فیلم با حضور سعید پور اسماعیلی برگزار می‌شود و در ساعت ۲۰:۳۰ نیز فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلمسازان مشهد به نمایش گذاشته خواهد شد.

او با اشاره به برنامه های روز چهارشنبه هفته فیلم و عکس مشهد گفت: از ساعت ۱۶ فیلم‌های برگزیده‌ای از فیلمسازان شهرهای مختلف کشور به نمایش گذاشته خواهد شد و سپس ساعت ۱۸ نشست تخصصی فیلمسازی با موضوع جایگاه تهیه‌کننده در فیلمسازی حرفه‌ای با حضور محمدرضا مصباح برگزار می‌شود و ساعت ۲۰:۳۰ فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلمسازان مشهد به نمایش گذاشته خواهد شد.

سید حسینی افزود: در ساعت ۱۶ روز پنجشنبه، فیلم‌های برگزیده از هنرمندان شهرهای مختلف کشور به نمایش گذاشته خواهد شد و سپس نشست تخصصی فیلمسازی با حضور عادل تبریزی از کارگردان مشهدی که تجربه ساخت سریال جنابعالی و فیلم گیج‌گاه را دارد با عنوان تخیل و سینما در ساعت ۱۸ آغاز و سپس فیلم کوتاه ضد ضربه به نمایش در خواهد آمد. همچنین در ساعت ۲۰:۳۰ فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلمسازان مشهد به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین روز هفته فیلم و عکس در مشهد برای روز جمعه گفت: در ساعت ۱۷ نشست نقد و بررسی عکاسی و در ساعت ۱۹ نیز اختتامیه هفته فیلم و عکس مشهد به همراه رونمایی از کتاب هفته فیلم و عکس برگزار خواهد شد.