«آپ آرت مان» در فجر بنا شد/گلایه از اختصاص سالن نامناسب برای اجرا

امیر شاه‌علی کارگردان «آپ آرت مان» درباره ویژگی های این اثر نمایشی توضیح داد و از اختصاص سالن نامناسب برای اجرای نمایش در جشنواره تئاتر فجر گلایه کرد. امیر شاه علی کارگردان نمایش «آپ آرت مان» که در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود درباره این اثر نمایشی به سینما خراسان گفت: نمایش «آپ […]


امیر شاه‌علی کارگردان «آپ آرت مان» درباره ویژگی های این اثر نمایشی توضیح داد و از اختصاص سالن نامناسب برای اجرای نمایش در جشنواره تئاتر فجر گلایه کرد.

امیر شاه علی کارگردان نمایش «آپ آرت مان» که در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود درباره این اثر نمایشی به سینما خراسان گفت: نمایش «آپ آرت مان» پیش از این در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان و عمارت نوفل لوشاتو اجرا داشته است. اجراهای قبلی نمایش در سالن‌های بلک باکس بود اما متأسفانه با وجود توضیحاتی که به دبیرخانه مبنی بر اینکه این اثر نمایشی برای اجرا در فضای بلک باکس طراحی شده است، دادم سالن استاد ناظرزاده را در اجرای جشنواره در اختیارمان گذاشته اند که اصلاً مناسب این نمایش نیست.

وی ادامه داد: زمانی که اعتراضم را برای تغییر سالن مطرح کردم به من گفتند می‌توانند سالن حافظ را در اختیارم بگذارند در حالی که آن سالن هم مناسب این کار نیست چون این نمایش برای اجرا در بلک باکس‌های کوچکی مثل تماشاخانه انتظامی و نوفل لوشاتو طراحی شده است و حالا چطور می‌تواند در سالنی با ابعاد تالار حافظ به صحنه برود. به دلیل سالن نامناسبی که برای اجرا در نظر گرفته شده است مجبور به تغییراتی در نمایش شدیم و کلاً نصف دکور قابل استفاده نیست و فکر و اندیشه‌ای که پشت طراحی صحنه نمایش بوده، از بین رفته و باید با یک دکور نصف و نیمه به صحنه برویم.

شاه علی یادآور شد: امید من این است که مخاطبان در اجرای آنلاین از دیدن نمایش لذت ببرند چون از این طریق بهتر می‌توان با اجرا ارتباط برقرار کرد. محمدرضا ایمانیان، غزل میرزایی، مهناز مهدی زاده، سهیل بابایی، فائقه شلالوند و خودم بازیگران نمایش «آپ آرت مان» هستند که ۱۵ و ۱۶ بهمن ماه در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهد داشت.

وی درباره مضمون نمایش توضیح داد: «آپ آرت مان» یک کمدی اجتماعی و درباره اتفاقی است که در یک خانه قدیمی رخ می‌دهد و یکی از مالکان ساختمان زیر بار تخریب و کوبیدن ساختمان و تبدیل آن به یک آپارتمان نمی‌رود. با ورود ۲ مستأجر جدید به این خانه زندگی ساکنان آن با تغییرات و اتفاقات جدید روبرو و اساس و بنیان روابطشان دچار خدشه می‌شود.

این کارگردان تئاتر در پایان درباره دلایل حضورش در جشنواره تئاتر فجر بیان کرد: واقعیت این است که مهمترین دلیل حضورم در جشنواره به خاطر بچه‌های گروه بود. متأسفانه ۱۰-۱۱ ماه است که بازیگران و عوامل گروه بیکار هستند که همین مساله باعث فشار روانی و اقتصادی زیادی بر گروه شده از این رو ترجیح دادم با حضور در جشنواره کمک کوچکی به عوامل نمایشم بکنم.