اجرای تئاتر در معابر عمومی سبب خلق جلوه های روح بخش می شود

کارگردان حاضر در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: تئاتر خیابانی بر روان مردم تاثیر می گذارد و در مجموع اجرای نمایش در معابر عمومی سبب خلق جلوه های روح بخش می شود. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان به نقل از مهر، سید علی فخر حسینی یکی از کارگردانان گلستانی که برای سومین […]


کارگردان حاضر در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: تئاتر خیابانی بر روان مردم تاثیر می گذارد و در مجموع اجرای نمایش در معابر عمومی سبب خلق جلوه های روح بخش می شود.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان به نقل از مهر، سید علی فخر حسینی یکی از کارگردانان گلستانی که برای سومین بار در این جشنواره حضور داشته است و امسال هم به عنوان نویسنده و کارگردان نمایش «گلدی می خواند» در این جشنواره شرکت کرده بود، گفت: ما از استقبال و مهمان نوازی مردم هنر دوست مریوان بسیار تشکر می کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولان توانسته اند از ظرفیت های مریوان به خوبی استفاده کنند، ادامه داد: رسیدن به جایگاه کنونی مریوان نیازمند برنامه ریزی مداوم و مستمر مسئولان است .

این کارگردان تئاتر، با تشکر از دبیرخانه این جشنواره بیان کرد: شرایط رفاهی کاملا مهیا است وفقط مشکلات کوچکی در بخش اسکان وجود دارد که آن هم ظاهرا هتل داران همکاری نکرده اند هرچند در این وضعیت اقتصادی جامعه مهیا کردن همین شرایط هم جای تشکر دارد.

فخر حسینی مهم ترین تفاوت این دوره نسبت به دوره قبل را در سطح کیفی برگزاری آن می داند و اظهار داشت: کارگاه ها و کلاس ها خیلی منظم برگزار شدند، داوران تخصصی تر انتخاب شده اند و همچنین حضور گروه های خارجی و تبادل اطلاعات و برگزاری ورکشاب های به خوبی صورت گرفته است.

این کارگردان تئاتر با تاکید بر کیفیت بالای جشنواره با حضور کشورهای خارجی، افزود: حضور گروه های خارجی در جشنواره سطح کار را بالا می برد، اما یک نکته ظریف هم باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد و آن اینکه گروه های داخلی به دلیل پرداختن بیش از حد به خارجی ها زیر سایه قرار گیرد خودش یک آسیب است که باید مراقب بود.

وی اضافه کرد: ما باید رشد همه جانبه را در نظر بگیریم ودر کنار حضور گروه های خارجی که خیلی هم مهم و اساسی است باید به عوامل دیگری هم که در افزایش سطح کیفی جشنواره موثر هستند توجه شود که شاهد یک رشد همه جانبه باشیم

فخرحسینی از مزیت های اجرای تئاتر خیابانی گفت و ادامه داد: تئاتر خیابانی در موقیعت الان جامعه می تواند فوق العاده در بحث روحی و روانی اجتماعی موثر باشد چون وضعیت اقتصادی به گروه ها و هنرمندان این اجازه را نمی دهد آنطور که دوست دارند به نمایش های صحنه ای به دلیل کمبود بودجه بپردازند و منابع مادی و عوامل دیگر که هزینه بر است، دست و پای آنها را می بندد، ولی در تئاتر خیابانی این امکانات آسان تر به دست می آید.