احتمال آغاز به کار گالری‌ها از اول اردیبهشت/متقاضیان ثبت‌نام کنند

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز به کار گالری‌ها از اول اردیبهشت ماه خبر داد که فعالیت‌های آنها منوط به عدم برگزاری افتتاحیه و مراسم پرازدحام است. به گزارش سینما خراسان به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد […]


مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز به کار گالری‌ها از اول اردیبهشت ماه خبر داد که فعالیت‌های آنها منوط به عدم برگزاری افتتاحیه و مراسم پرازدحام است.

به گزارش سینما خراسان به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: با توجه به ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا برای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و حمایت از فعالیت نگارخانه‌ها با اولویت صیانت از سلامت کارکنان، هنرمندان و بازدیدکنندگان، این واحدهای صنفی می‌توانند در صورت تمایل به بازگشایی، فعالیت‌های خود را از اول اردیبهشت آغاز کنند.

وی افزود: به همین دلیل، پیش از آن ضرورت دارد نگارخانه‌های هنرهای تجسمی برای شروع فعالیت‌های خود در سامانه ثبت‌نام اصناف و صنایع وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده و با رعایت نکات بهداشتی اعلام شده فعالیت کنند. شروع و ادامه فعالیت‌ها منوط به عدم برگزاری افتتاحیه و برگزاری برنامه‌هایی است که منجر به تجمع و تراکم مراجعه‌کنندگان شود.

بر این اساس، آغاز و ادامه فعالیت‌های گالری‌ها بدون ثبت‌نام در این سامانه منجر به عدم صدور مجوز فعالیت و یا در صورت فعالیت، موجب توقف فعالیت واحد مربوطه خواهد شد.

راهنمایی‌های لازم برای فعالیت واحدهای کاری، پس از تکمیل ثبت‌نام به صورت الکترونیکی ابلاغ خواهد شد.