استقبال کودکان از جشنواره سی و چهارم مطلوب بود

مدیر بنیاد سینمایی فارابی و دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان استقبال کودکان و نوجوانان از این رویداد را با وجود لزوم رعایت سختگیرانه پروتکلهای بهداشتی بسیار خوب توصیف کرد و گفت: بعد از دوری حدودا ۲ سال کودکان و نوجوانان از سینما شاهد حضور پرشور و اشتیاق کودکان بودیم و خوشحالیم که امسال جشنواره به خوبی برگزار شد.

علیرضا تابش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سینما خراسان افزود: اکنون که پس از ۲ سال شرایط ناشی از شیوع کرونا شاهد حضور دوباره کودکان به سینما تحت رعایت پروتکلهای بهداشتی ، استفاده از ماسک و اجرای فاصله‌گذاری ها هستیم موجب خرسندی هم کودکان و هم سینماداران بودیم.

وی با بیان اینکه پیش از آغاز جشنواره شیوه نامه رعایت پروتکلهای بهداشتی به شهرهای میزبان جشنواره ابلاغ گردید، اظهار کرد: امسال جشنواره کودک و نوجوان در ۲۳ شهر ایران به صورت حضوری برگزار شد و هر سالن با ۵۰ درصد ظرفیت اقدام به نمایش فیلم داشت.

مدیر بنیاد سینمایی فارابی فراگیری سی و چهارمین جشنواره کودک و نوجوان و برگزاری آن در دو بخش مجازی و حضوری برای مخاطبان مهمترین ویژگی این دوره دانست و گفت: امسال ۲ هزارو ۲۲۰ کودک و نوجوان ۶ تا ۱۶ ساله داوری آثار جشنواره را بر عهده دارند که فیلمها را به صورت حضوری و یا از طریق پرتال مشاهده و رای میدهند.

تابش با بیان اینکه شعار امسال جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان “سینما، سرزمین خیال” است، ادامه داد: بچه ها دنیای خیال انگیزی دارند و فانتزی و رویاست که می تواند مرهمی باشد برای کسانی در سالهای سخت کرونایی فشارهای زیادی را متحمل شدند لذا امیدواریم سینما بتواند بر این خیال انگیزی امیدوارانه بیافزاید.

دبیر جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان اظهار داشت: در بخش بین الملی این جشنواره که به صورت مجازی برگزار می شود، ۲۵ فیلم سینمایی از ۱۷کشور جهان در مسابقه حضور دارند و داوران این بخش آثار را مشاهده کرده و همزمان با روز اختتامیه جشنواره، برگزیدگان بین الملل هم معرفی می شوند، در بخش داخلی جشنواره امسال نیز ۱۷ فیلم بلند داستانی به نمایش درآمده است.

تابش ادامه داد: امسال در جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان شاهد رقم خوردن فضای متفاوتی بودیم که آن هم به دلیل تنوع جغرافیایی بالای آثار تولیدی در این دوره است زیرا از تمام نقاط کشور جنوب، شمال، نواحی مرزی و تمام مناطق خاص کشور امسال شاهد نمایش آثار در جشنواره بودیم که این مهم نیز به عنوان نقطه قوت جشنواره می تواند در نظر گرفته شود.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان ۱۶ تا ۲۱ مهر (هشتم تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در ۲ بخش ایران و بین‌الملل برگزار شد.

عرفانی