بازگشایی سالنهای تئاتر شهر مشهد، وعده ای که عملی نشد

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی پیشتر اعلام کرده بود که سالن بهار و سالن اصلی تئاتر شهر واقع در مجتمع فرهنگی – هنری امام رضا (ع) مشهد 20 فروردین ماه امسال میزبان علاقه مندان به تئاتر خواهد بود اما این وعده عملی نشد و وی امروز گفته که این سالنها در حال واگذاری به بخش غیردولتی است.

رضا هژبر کلالی روز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار سینما خراسان با ارسال پاسخی مکتوب گفته است: پیرو سیاستهای دولت در موضوع تقویت امور حاکمیتی و دوری از تصدی گری دستگاه‌های اجرایی دولتی از سال ۱۳۸۱، موضوع واگذاری ساختمانهای دولتی به بخش غیردولتی در دستور کار قرار گرفت که مجتمع های فرهنگی و هنری تحت پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز مشمول گردید.

وی بیان کرد: در این خصوص و به دنبال اجرایی کردن اهداف دولت، آیین ‌نامه‌های اجرایی ماده ۸۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (ابلاغی سال ۱۳۸۱) و ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری (ابلاغی سال ۱۳۸۸) شرایط و نحوه واگذاری را تعیین و مبنای اقدامات دستگاه‌های اجرایی مشمول در خصوص واگذاری مراکز تحت پوشش است.

وی اظهار داشت: طی دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی واگذاری انجام نشد و با توجه به اینکه در صورت عدم واگذاری گروه های نمایشی برای اکران های خود امکان فروش بلیط نخواهند داشت، در حال حاضر با بهبود شرایط، واگذاری سالن بهار و سالن اصلی تئاتر شهر در دستور کار قرار گرفت و این تصمیم در جهت تسریع در بازگشایی سالن ها و بهره برداری گروه های تئاتر استان می باشد.

به گزارش سینما خراسان، آنچه سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرده در مورد سالنهای مجتمع های فرهنگی و هنری زیر پوشش این نهاد است اما آیا مجتمع فرهنگی – هنری امام رضا(ع) با توجه به اینکه شهرداری هم در آن سهام دارد و مالک زمین است، تحت پوشش این موضوع قرار می گیرد؟ آیا سینما شهید اصغرزاده نیز همین وضعیت را دارد؟

چرا طی دو سال گذشته که شرایط کرونایی بوجود آمده و بهترین فرصت برای رسیدگی به امور این مجتمع ها بود، این واگذاری انجام نشد، مگر انجام یک سری اقدامات اداری چه اهمیتی می توانست داشته باشد که چنین واگذاری با اهمیتی و تعیین تکلیف سالنها و انجمن های مستقر در آن به تعویق بیافتد؟

اینها سوالات بی پاسخی است که امیدواریم جناب آقای کلالی پاسخگو باشند، هرچند میسر نشد که نشست حضوری با این مسئول برای باز شدن بسیاری از گره های کور این ماجرا داشته باشیم اما آمادگی خود را برای برگزاری گفتگویی حضوری با وی اعلام می کنیم.