بحران ۱۰ ساله‌ای که مستند شد/ کشف چرایی اهمیت سوریه برای جهانیان

مستند سینمایی «چرا سوریه؟» به کارگردانی وحید فراهانی با محوریت روایتی از بحران و جنگ سوریه ساخته شده است. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مستند «چرا سوریه؟» روایتی‌ است از بحران و جنگ در سوریه که تا به حال در رسانه‌های بین‌المللی کمتر به آن پرداخته شده […]


مستند سینمایی «چرا سوریه؟» به کارگردانی وحید فراهانی با محوریت روایتی از بحران و جنگ سوریه ساخته شده است.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مستند «چرا سوریه؟» روایتی‌ است از بحران و جنگ در سوریه که تا به حال در رسانه‌های بین‌المللی کمتر به آن پرداخته شده است. این فیلم مستند به دنبال کشف چرایی اهمیت سوریه برای کشورهای جهان و نقش آنها در این بحران ۱۰ ساله است.

کارگردانی مستند سینمایی «چرا سوریه؟» را وحید فراهانی برعهده داشته است.

برای ساخت این مستند چندین سفر به سوریه انجام شده و با افراد مختلفی درباره زوایای مختلف بحران ۱۰ ساله سوریه در منطقه خاورمیانه و دلایل به وجود آمدن این بحران از زاویه‌ای نادیده صحبت شده است.

سایر عوامل این مستند عبارتند از پژوهشگر: وحید فراهانی، روح الله بیگدلی، مدیر تولید: سید مجتبی حسینی، تصویربردار هوایی: معین احمدی، تدوینگر: وحید فراهانی، نویسنده: مهدی نعمت الهی، گوینده انگلیسی: حسن توکلی.

مستند سینمایی «چرا سوریه؟» تهیه شده در سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و پیش بینی می‌شود نخستین نمایش آن در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» باشد.