روز هفتم جشنواره؛ تلخ مثل شکست تیم ملی

هفتمین روز نمایش فیلم‌ها در خانه جشنواره، تحت‌الشعاع بازی تیم ملی فوتبال کشورمان قرار گرفت؛ سکانسی تلخ از یک سانس اکران ویژه در برج میلاد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ایرنا، هفتمین روز خانه جشنواره، با فیلم آسمان غرب آغاز شد. فیلمی که رشادت‌های علی‌اکبر شیرودی در نخستین روزهای تجاوز عراق به ایران در آن روایت می‌شود. آسمان غرب توانست به مذاق مخاطبان برج میلاد خوش بیاید چرا که آنها چندین‌بار در طول فیلم، شیرودی را تشویق کردند و در پایان فیلم نیز از بابت رضایت از اثر، تشویق درخوری از فیلم به عمل آوردند.

 

هفتمین روز جشنواره به نام بیتا فرهی نامگذاری شد و مخاطبان، قبل از تماشای هر فیلم، با تماشای تصاویری از این بازیگر تازه‌درگذشته، وی را تشویق می‌کردند.

 

فیلم ملکه آلیشون، دیگر فیلم این روز برج میلاد بود که به دلیل حال و هوای عجیبی که داشت، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه شد.

 

در روز هفتم جشنواره، وزیر ارشاد به برج میلاد رفت و از نزدیک، با اهالی رسانه و منتقدان به گفت‌وگو نشست و بازدیدی از غرفه‌های رسانه و بخش بازار جشنواره به عمل آورد.

 

همچنین روز گذشته، مسابقه زنده تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل قطر به روی پرده رفت که علاوه بر پر شدن تمامی صندلی‌ها، عده‌ زیادی، بر روی زمین نشستند و جمع بیشتری هم ایستاده، بازی را دنبال کردند. وزیر ارشاد، رئیس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره و سخنگوی دولت، مهمانان ویژه این مراسم بودند و بازی را در برج میلاد دنبال کردند.

 

برای این بازی، پرچم‌های کوچک کشورمان میان مخاطبان توزیع شد و چند نفر از لیدرهای ورزشی نیز در سالن حضور یافتند تا با بوق‌هایی که در دست داشتند، حس‌وحال استادیوم را به سالن بیاورند. همه چیز خوب پیش رفت تا اینکه قطر گل سوم را به ثمر رساند. پس از این گل، بیش از ۲ هزار مخاطب سالن همایش‌های برج میلاد وا رفتند اما با هر حمله بچه‌های تیم ملی کشورمان، نیم‌خیز می‌شدند و صدای افسوس آنها فضای سالن را پر می‌کرد.

 

پس از پایان بازی، جو بسیار بدی بر فضای برج میلاد حکمفرما بود. کسی حوصله نداشت. بیشتر افراد ساکت بودند و ترجیح می‌دادند در جایی بنشینند و یا با گوشی خود ور بروند. تجربه بسیار بدی که قطعا تلخی آن تا همیشه در ذهن تمام افرادی که در آن سانس برج میلاد حضور داشتند، به یادگار خواهد ماند.

 

برای سانس پایانی نیز نبودنت به روی پرده رفت که مطمئنا بسیاری از افرادی که برای تماشای این فیلم در سالن حضور داشتند، به دلیل نتیجه بازی تیم ملی، دل و دماغ چندانی نداشتند.

 

طی روز گذشته، بازی تیم ملی فوتبال کشورمان در بسیاری از سینماهای مردمی جشنواره نیز به نمایش گذاشته شد که درنتیجه این اتفاق، بیش از ۳۲ هزار نفر به سینما رفتند و ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را روانه گیشه کردند.

 

همچنین برای روز گذشته برخی مخاطبان جشنواره در استان‌ها، اعتراض‌هایی مبنی بر عدم‌حضور فیلم‌های صبحانه با زرافه، تمساح خونی و بی‌بدن را مطرح کردند که در پاسخ به این حجم اعتراضات گفته شد که تهیه‌کنندگان این ۳ فیلم، تمایلی برای نمایش استانی این آثار ندارند. همچنین طبق اطلاعات ما، تهیه‌کنندگان این ۳ فیلم، تمایلی برای نمایش فیلم‌هایشان در سانس‌های فوق‌العاده تهران را هم ندارند و نمایش فیلم‌شان را تنها محدود به سانس‌های منتخب جشنواره کرده‌اند تا خللی در اکران عمومی کارهایشان به وجود نیاید.

 

همچنین برای روز گذشته ۵ سانس فوق‌العاده برای فیلم‌های احمد، آسمان غرب، قلب رقه و مجنون ترتیب داده شد.