بخش ویژه دانش آموزی به جشنواره فیلم کهربا افزوده شد

دبیر جشنواره فیلم دفاع مقدس«کهربا» از اضافه شدن بخش ویژه دانش آموزی وعکاسی به این جشنواره خبر داد. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان در دومین نشست خبری این جشنواره سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی زاده»، گفت: هدف اصلی از برگزاری این نشست، رقابت فیلم های مستند و فیلم های تولید شده در حوزه دفاع […]

دبیر جشنواره فیلم دفاع مقدس«کهربا» از اضافه شدن بخش ویژه دانش آموزی وعکاسی به این جشنواره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان در دومین نشست خبری این جشنواره سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی زاده»، گفت: هدف اصلی از برگزاری این نشست، رقابت فیلم های مستند و فیلم های تولید شده در حوزه دفاع مقدس است.

وی به محورهای جشنواره که شامل ایثار، شهادت، پایداری و مقاومت، علم و پژوهش و فناوری، معنویت و اخلاق است، اشاره کرد و گفت: موضوع این محورها به شرح ذیل است:
۱٫نقش دفاع مقدس در ابعاد اقتصاد مقاومتی و سبک زدگی
۲٫نقش دفاع مقدس در الگوسازی فرهنگی، عدالت و مبارزه با فساد
۳٫شهدای مدافع حریم وطن در برقراری نظم و امنیت و دفاع از ارزش ها
۴٫نقش ادارات، سازمان ها، روحانیت، زنان و خانواده در دفاع مقدس
۵٫شهدای مدافع حرم در دفاع از حریم اهل البیت(علیهم السلام)

وی افزود: تاکنون ۲۳۷ اثر برای رقابت در این جشنواره به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که ۹۵ درصد آثاری که تاکنون دریافت شده از شهر مشهد و پنج درصد دیگر از سایر شهرستانهای استان خراسان رضوی است و هنرمندان دیگر استانها نیز می توانند به صورت جنبی در این جشنواره شرکت کنند.
وی در رابطه با نحوه تولید و ارسال این آثار افزود :بیشتراین آثار به صورت خودجوش، داوطلبانه و بسیجی وار تولید شده و به دبیرخانه ارسال گردیده است.
«یوسف علی زاده» از تلاش دبیرخانه جشنواره کهربا برای ارتباط با سایر ارگان ها جهت همکاری و ارسال آثار مرتبط با موضوعات جشنواره که پیشتر در این زمینه و بواسطه حمایت دستگاه های مختلف تولید شده است خبر داد.
در بخش پایانی سخنان خود و در پاسخ به پرسشی؛ سردار یوسف علی زاده مهلت رسمی دریافت آثار را تا تاریخ ۱۵ شهریور ماه سال جاری عنوان کرد و افزود : این مهلت تا ۳۰ شهریور نیز تمدید خواهد شد.
وی افزود اکران فیلم ها واعلام قطعی نتایج در آبان ماه سال جاری خواهد بود.
در ادامه این نشست،«جواد فرهنگ نژاد» دبیر جشنواره کهربا و معاون هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از اضافه شدن بخش ویژه دانش آموزی وعکاسی به این جشنواره خبر داد.

وی افزود: موضوعات بخش ویژه دانش آموزی شامل موارد ذیل است:
۱٫دفاع مقدس و تاثیر آن در سبک زندگی نوجوانان و جوانان
۲٫مدیران امروز،دانش آموزان دیروز
۳٫نقش مدارس در دوران دفاع مقدس
۴٫نقش فرزندان شهدا در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت
۵٫نقش دانش آموزان در جنگ نرم و مقابله با تهدیدات آن.

فرهنگ نژاد افزود: در مجموع ۱۳ داور، آثار دریافتی در جشنواره فیلم کهربا را قضاوت خواهند کرد که اسامی آنان به شرح ذیل می باشد.
داوران بخش فیلم:
مهدی رضازاده، احمد شاکامی، امیراطهر سهیلی
دبیر بخش فیلم: انسیه شاه محمدی

داوران بخش فیلمنامه:
شهاب ملت خواه، مجتبی انوریان، مصطفی هنرور
 دبیر بخش فیلمنامه: مجید سیف العمایی

داوران بخش عکس:
عباس اشرفی پویا، علیرضا سبحانی، مجید بندارمقدم، فرامرز عامل بردبار، ابراهیم بهرامی
دبیربخش عکس: امیر حسین صفرلی

وی گفت: به دلیل استقبال فیلمسازان گرامی مهلت دریافت آثار، تا ۱۵ شهریور ماه تمدید خواهد شد.

«سید وحید سیدحسینی» دبیر اجرایی جشنواره و سرپرست انجمن فیلمسازان جوانان ایران دفتر مشهد در ادامه این نشست گفت: با توجه به اینکه انجمن سینمای جوانان مشهد افتخار همکاری در بخش اجرایی جشنواره کهربا را دارد، تاکنون ۵۵ فیلم را به دبیرخانه جشنواره تحویل داده است و این ارسال آثار همچنان ادامه دارد.
وی به برگزاری کارگاه های تخصصی در خصوص فیلم، عکس و فیلمنامه در طول برگزاری جشنواره کهربا اشاره کرد و افزود: اولین کارگاه عکاسی فتوژورنالیسم با رویکرد مستند اجتماعی با حضور سعید فرجی، عکاس مستند که سابقه عکاسی در بسیاری از کشور های جنگ زده دارد، با همکاری دبیرخانه جشنواره کهربا و انجمن سینمای جوانان مشهد، جشنواره فیلم کهربا و موسسه آموزش عالی فردوس در تاریخ پنجشنبه سوم مرداد ماه در محل موسسه آموزش عالی فردوس برگزار شد.
سید حسینی گفت: با توجه به اهمیت تولید در جشنواره های موضوعی، جشنواره فیلم، عکس و فیلمنامه کهربا نیز در نظر دارد در هر سه بخش با برگزاری کارگاه های عملی و مداوم، هنرمندان جوان و مستعد شهر و استان را برای استفاده از ظرفیت بالای موضوع دفاع مقدس شناسایی و در نهایت یاری نماید.