بوم‌های سوزن‌دوزی و بازتابی از ذهنیت انسان معاصر در گالری دیلمان

نخستین نمایشگاه انفرادی فریناز نصیرپور با عنوان «روایت بافت لکه‌ها» در گالری دیلمان برگزار می‌شود. به گزارش سینما خراسان، نمایشگاه انفرادی فریناز نصیرپور هنرمند نقاش با عنوان «روایت بافت لکه‌ها» جمعه ۵ بهمن‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ تا ٢٠:٣٠ در گالری دیلمان افتتاح می‌شود. فریناز نصیرپور تحصیل‌کرده‌ رشته‌ گرافیک است. او بیش از ۵ سال است که […]


نخستین نمایشگاه انفرادی فریناز نصیرپور با عنوان «روایت بافت لکه‌ها» در گالری دیلمان برگزار می‌شود.

به گزارش سینما خراسان، نمایشگاه انفرادی فریناز نصیرپور هنرمند نقاش با عنوان «روایت بافت لکه‌ها» جمعه ۵ بهمن‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ تا ٢٠:٣٠ در گالری دیلمان افتتاح می‌شود.

فریناز نصیرپور تحصیل‌کرده‌ رشته‌ گرافیک است. او بیش از ۵ سال است که به نقاشی روی آورده و با سوزن‌دوزی روی بوم تابلوهایی انتزاعی خلق می‌کند. وی در فرآیند خلق آثارش سعی دارد به‌ گونه‌ای عمل کند که اشاره‌ای به موقعیت زمانی- مکانی خاصی نداشته باشد و آثارش قضاوتگر نباشند بلکه آنها خود همانی باشند که هستند، نه بیشتر و نه کمتر. از همین رو، آثار فریناز نصیرپور سری به سوی انتزاع دارند و گاهی در آنها خط فارسی نیز به چشم می‌خورد.

نصیرپور در توضیح آثارش می‌گوید: سوزن‌دوزی تکنیکی بوده که به وسیله‌ آن راحت‌تر توانسته‌ام احساسم را منتقل کنم. من این کار را روی خود بوم انجام می‌دهم، نه روی پارچه. در روند استفاده‌ من از این تکنیک، زن بودنم بسیار مؤثر بوده است چرا که زنان همیشه در طول تاریخ روایت‌گر موضوعات مختلفی چون جنگ، مسائل اجتماعی، خانوادگی و … بوده‌اند مثلا در فرش‌بافی، اغلب این زنان بوده‌اند که دست به آفرینش‌گری زده‌اند. برداشت من بیشتر از جانب وجه روایت‌گری زنانه بوده است بنابراین سعی کرده‌ام راوی‌ قصه‌ها باشم. این قصه گاهی از نقوش فرش‌ آمده، گاهی از حروف‌ و گاهی از موارد دیگر. استفاده‌ام از حروف ریز، به نوعی بازتابی از پیچیدگی‌های ذهنی ما آدم‌های معاصر است. همه‌ ما در طول روز یک‌ سری هجویاتی در ذهن‌مان داریم و مدام پر از صداییم.

نمایشگاه «روایت بافت لکه‌ها» حاصل ۵ سال فعالیت فریناز نصیرپور است و شامل ۱۸ اثر از این هنرمند می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از جمعه ۵ بهمن‌ تا ۱۶ بهمن همه روزه به جز شنبه ها از ساعت ۱۶ الی ۱۹ به گالری دیلمان واقع در خیابان شریعتی، تقاطع خیابان پورمشکانی (کودکان غزه)، پلاک ۵۰ مراجعه کنند.