بیستمین جشن «حافظ» کلید خورد/ اولین تندیس در دست احسان علیخانی

بیستمین جشن «دنیای تصویر» به منظور اهدای نشان «حافظ» به برترین‌های سینما و تلویزیون در یکسال گذشته، دقایقی پیش با اجرای احسان علیخانی آغاز شد. به گزارش سینما خراسان، بیستمین جشن سینمایی تلویزیونی «دنیای تصویر» امشب شنبه ۲۵ مردادماه با حضور محدود برخی چهره‌های سینمایی و تلویزیونی به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با یک ساعت تأخیر […]


بیستمین جشن «دنیای تصویر» به منظور اهدای نشان «حافظ» به برترین‌های سینما و تلویزیون در یکسال گذشته، دقایقی پیش با اجرای احسان علیخانی آغاز شد.

به گزارش سینما خراسان، بیستمین جشن سینمایی تلویزیونی «دنیای تصویر» امشب شنبه ۲۵ مردادماه با حضور محدود برخی چهره‌های سینمایی و تلویزیونی به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با یک ساعت تأخیر و رأس ساعت ۲۲ با اجرای احسان علیخانی در محوطه روباز عمارت «دانیال» در گرم دره کرج آغاز شد.

این جشن امسال به دلیل شرایط کرونایی قرار بود به صورت آنلاین برگزار شود اما به دلایلی در دقیقه ۹۰ پخش اینترنتی آن لغو و اعلام شد مبلغ پرداخت شده بابت پیش‌خرید بلیت این جشن از سوی علاقمندان، به آن‌ها عودت داده خواهد شد.

به‌رغم لغو پخش آنلاین، این جشن متعلق به بخش خصوصی طبق روال هر سال، در موعد اعلام‌شده برگزار شد تا برگزیدگان سینمایی و تلویزیونی آن معرفی شوند. حضور حداقلی مدعوین و نیز نظارت بر رعایت نکات بهداشتی حین ورود مهمانان به محل برگزاری، از جمله ملاحظات کرونایی در برگزاری این رویداد محسوب می‌شود.

رضا یزدانی، شبنم مقدمی، مصطفی زمانی، مهران مدیری، امیر آقایی، ژاله صامتی، سیاوش اسعدی، نرگس آبیار، سارا بهرامی، نوید محمدزاده، هوتن شکیبا، محسن تنابنده، الناز شاکردوست، مریلا زارعی و… از هنرمندان حاضر در این مراسم هستند.

ایمان معلم فرزند کوچک‌تر زنده‌یاد علی معلم، بنیان‌گذار جشن حافظ، در ابتدای مراسم، ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران تأکید کرد که این جشن به دلیل ملاحظات کرونایی در محوطه روباز برگزار خواهد شد.

سپس امید معلم فرزند ارشد زنده‌یاد معلم و دبیر بیستمین جشن حافظ روی صحنه آمد و گفت: خانم‌ها آقایان سلام. به بیستمین جشن حافظ خوش آمدید. قبل از هر چیز می‌خواستم بگویم خوشحالم که به بیستمین سال حافظ رسیدیم و خرسندم در این سال با وجود همه اتفاقات تلخی که برای جهان رخ داد، بازهم در اینجا هستیم.

سینما زنده است

در ادامه آذر معماریان همسر زنده یاد علی معلم گفت: خدمت خانم‌ها و آقایان عزیز و تمام هنرمندانی عزیزی که صدا و تصویر من را می‌شنوند می‌بینند، سلام می‌کنم. افتخار می‌کنم که بیستمین جشن حافظ را که علی معلم بیست و چهار سال پیش آن را پایه‌گذاری کرد امشب در حال برگزاری است. در سالی که گذشت سینما دوران سختی را گذراند. کرونا تمام مشاغل را تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: خانواده سینما و مجله «دنیای تصویر» اولین انگیزه‌ای که باعث شد نام جشنش را مزین به حضرت حافظ کند، این بود که بگوییم سینما حیات دارد و به حیات خود ادامه می‌دهد. نام این جشن به نام حضرت حافظ مزین شده است و امیدوارم در دوره بعدی شاهد این باشیم که ویروس کرونا از بین رفته و باردیگر بدون نگرانی دور هم جمع شویم.

بهترین چهره تلویزیونی؛ احسان علیخانی

معماریان در ادامه نخستین تندیس «حافظ» این جشن را اهدا کرد و در مقدمه اهدای آن گفت: اینجا هستم برای اهدای جایزه بهترین چهره تلویزیونی، کسی که اینجاست یکی از استانداردترین برنامه‌ها را تهیه‌کنندگی و کارگردانی کرده است من واژه حرفه‌ای را به معنای واقعی کلمه را در برنامه‌های او لمس کردم. جایزه بهترین چهره تلویزیونی حافظ به احسان علیخانی تعلق می‌گیرد.

این گزارش تکمیل می‌شود…