تئاتر خیابانی نباید تئاتر در خیابان باشد

عضو هیئت داوران بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور در منطقه خاوران گفت: بخش عمده‌ای از نمایش‌ها به جای آن که «تئاتر خیابانی» باشد، «تئاتر در خیابان» است. خیلی از این کار‌های خیابانی اصلا فاکتور‌های خیابانی را ندارد و می‌توان آن را در صحنه اجرا کرد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و ستاد برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای خاوران، کریم جشنی، عضو هیئت داوران بخش خیابانی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور در منطقه خاوران، در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: یکی از معضلات موجود این است که در حال دور شدن از تئاتر خیابانی هستیم و بخش عمده‌ای از نمایش‌ها به جای آن که «تئاتر خیابانی» باشد، «تئاتر در خیابان» است.

وی افزود: شاید بهتر باشد که به گونه‌ای سیاستگذاری شود تا به اصل تئاتر خیابانی برگردیم و به آن نزدیک شویم. خیلی از این کار‌های خیابانی اصلا فاکتور‌های خیابانی را ندارد و می‌توان آن را در صحنه اجرا کرد.

جشنی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بخش عمده‌ای از آثار هم به سمت مطالب وایرال شده در شبکه‌های مجازی و اینستاگرام رفته اند و به هر شکل و قیمتی می‌خواهند مردم را بخندانند. همین امر هم باعث شده است که محتوای چندان مناسبی را در این نمایش‌ها نبینیم. نمایش نباید فقط سرگرم کننده باشد و این آسیب گریبانگیر نمایش‌های خیابانی شود.

وی تاکید کرد: باید دبیرخانه جشنواره فجر و کانون تئاتر خیابانی کشور درباره این موضوع اقدام کند.