تئاتر در خوزستان به یک رویداد فراگیر و مردمی تبدیل نشده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان گفت: هنوز تئاتر خوزستان به یک رویداد فراگیر و مردمی در این استان تبدیل نشده که این روند باید تغییر کند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان به نقل از مهر ، محمد جوروند شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی دزفول […]


مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان گفت: هنوز تئاتر خوزستان به یک رویداد فراگیر و مردمی در این استان تبدیل نشده که این روند باید تغییر کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان به نقل از مهر ، محمد جوروند شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی دزفول در مجتمع فرهنگی و سینمایی این شهرستان اظهار کرد: تئاتر در استان خوزستان نتوانسته توده وسیع مردم را به سمت خود جذب کند و صرفاً به اجرا در سالن‌های نمایش و در مقابل تعداد محدود تماشاگران بسنده کرده است.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره منطقه‌ای تئاتر می‌بایست از روند روتین و سنتی به یک رویداد فراتر از تصور با ایده‌های خلاقانه تغییر کند، افزود: انتظار می‌رفت این جشنواره در مهدکودک‌ها، میدان‌ها، خیابان‌ها و پارک های سطح شهرستان دزفول اجرا می‌شد تا قشر عظیمی از مردم درگیر این رویداد بسیار ارزشمند کودکانه و نشاط آور همراه با اندیشه و تفکر شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: کسانی که سیاست‌گذار تئاتر در استان هستند باید فضا را به گونه‌ای پیش ببرند که تئاتر را به قلب مردم و عمق جامعه سوق دهند.

جوروند با اشاره به برگزاری سالانه ۱۶ جشنواره مختلف تئاتر در خوزستان تصریح کرد: این در حالی است که هنوز تئاتر به یک رویداد فراگیر و مردمی در این استان تبدیل نشده است. متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به جای اجرای نمایش در سالن‌ها آن را در حاشیه شهرهای استان، پارک ها و میدان‌ها برای مردم قشرها و مناطق مختلف به نمایش بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه تئاتر خوزستان باید از فضای سنتی و موارد کلی همچون سالن، نور، صندلی و تماشاگر محدود فاصله بگیرد، گفت: در برخی موارد از جمله جشنواره منطقه‌ای که در دزفول برگزار شد عمده تماشاگران، تئاتری ها بودند درحالی‌که قرار نیست ما خودمان را نشان خودمان بدهیم.

جوروند با بیان اینکه دزفول یک شهرستان فرهنگی و هنری است که از فرهیختگان و هنرمندان متعددی در حوزه‌های مختلف هنری بهره‌مند هست، افزود: دزفول می‌تواند با بهره‌گیری و همکاری هنرمندان و مسئولان مجرای بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری حتی در سطح کشور باشد.

به گزارش سینما خراسان، یازدهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی شهرستان دزفول از ششم اسفند به مدت سه روز برگزار شد.

در این مدت هفت گروه نمایشی از پنج استان کشور به اجرای صحنه‌ای نمایش پرداختند.

پس از اعلام فراخوان یازدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی شهرستان دزفول، ۴۷ اثر نمایشی از ۱۱ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که هیئت بازبینی از بین آنها، هفت اثر را برای شرکت در جشنواره انتخاب کرده بود.