تئاتر «مقاومت» به پایان راه رسید/ تجلیل از ۲ هنرمند تئاتر

هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» با معرفی برگزدیگان بخش های مختلف و تجلیل از ۲ چهره تئاتری به پایان رسید. به گزارش سینما خراسان، مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت عصر امروز سه شنبه دوم دی ماه با حضور حمید نیلی دبیر جشنواره، مدیران بخش‌های مختلف، برگزیدگان و تعدادی از هنرمندان در تالار وحدت […]


هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» با معرفی برگزدیگان بخش های مختلف و تجلیل از ۲ چهره تئاتری به پایان رسید.

به گزارش سینما خراسان، مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت عصر امروز سه شنبه دوم دی ماه با حضور حمید نیلی دبیر جشنواره، مدیران بخش‌های مختلف، برگزیدگان و تعدادی از هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، محمدیاشار نادری مدیرعامل بنیاد روایت فتح، حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره تئاتر فجر، حمید نیلی دبیر جشنواره، حجت الاسلام بهداروند، امیرحسین شفیعی، مدیران و داوران بخش‌های مختلف جشنواره و … از جمله مدیران و هنرمندان حاضر در تالار وحدت بودند.

در ابتدای مراسم و بعد از تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، نماهنگی درباره روند رویدادهای جشنواره پخش شد.

محمد سلوکی که اجرای برنامه را برعهده داشت از حمید نیلی دبیر جشنواره درخواست کرد روی سن حاضر شود.

نیلی در سخنانی درباره ظرفیت‌هایی که بحران کرونا برای جشنواره به وجود آورده و حضور پررنگ دانشجویان در این دوره عنوان کرد: امیدواریم این جشنواره فتح بابی برای در کنار هم قرار گرفتن هنر و صنعت باشد.

وی همچنین از حضور پررنگ مخاطبان مجازی جشنواره تشکر کرد و یادآور شد از نمایش برگزیده مخاطبان قدردانی خواهد شد.

نیلی در پایان با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده یادآور شد که راه این بزرگان ادامه می‌یابد.

در ادامه برگزیدگان جشنواره «راویان حماسه» معرفی شدند که در بخش روایتگری جایزه اول به الناز عزیزی برای روایت «چشم های منتظر» از اردبیل رسید.

نگین خامسی برای روایت «نامه ای برای علی» تقدیر شد.

جایزه بهترین بازیگر زن به نازنین مهیمنی و مینا شجاع به صورت مشترک تعلق گرفت.

معصومه نورزاد تقدیر بازیگری این بخش را دریافت کرد.

جایزه بهترین بازیگر مرد به بهرام سروی نژاد و مجتبی طباطبایی به صورت مشترک رسید و لوح تقدیر این بخش به حسن مجیدی اهدا شد.

جایزه اول نمایشنامه رادیویی به باقر سروش برای «ضیافت مرغان مهاجر» تعلق گرفت.

جایزه کارگردانی این بخش به پیمان غریب پناه برای نمایش «سمفونی پلاک» اهدا شد.

شیربن سپه راد نیز در این بخش تقدیر شد.

جایزه اول تهیه کنندگی به فیروزه بنی طالبی برای نمایش «گرمازده» اهدا شد.

جایزه افکتور برگزیده به محمدرضا قبادی فر برای نمایش «فیش آباد» و جایزه بهترین صدابردار به رضا محتشمی برای نمایش «باد که می‌نویسد» رسید.

نمایش برگزیده این بخش به شیرین سپه راد برای «ضیافت مرغان مهاجر» تعلق گرفت و داریوش شهبازی برای «باد که می‌نویسد» تقدیر شد.

در ادامه از رسانه‌های و خبرنگاران تقدیر شد.

آرش فهیم از کیهان، علی اکبر عبدالعلی زاده از ایران تئاتر، سبا حیدرخانی از ایلنا، آروین موذن زاده سینما خراسان، زهره سعیدی خبرگزاری فارس قدردانی شدند.

در ادامه برگزیدگان بخش نمایشنانه نویسی معرفی شدند.

لوح تقدیر به امیرقاسم ستوده برای «بلشویک»، جایزه سوم به محمدرضا آریان فر برای «شهریور آخرین ماه تقویم است»، جایزه دوم به غلامحسین دولت آبادی برای «راه پیموده نشده» و جایزه اول به روزبه حسینی برای «برگرد رفیق» اهدا شد.