چند خبر از سینما؛

توضیح سازمان سینمایی درباره قاچاق «شب، داخلی، دیوار»

توضیح سازمان سینمایی درباره قاچاق «شب، داخلی، دیوار»، اعلام فروش سینماها در هفته آخر بهمن، قرارگرفتن «هتل» در رتبه سوم فیلم‌های پرمخاطب، جوایز انجمن مدیران تولید سینمای ایران، بازدید رئیس حوزه هنری از پروژه توسعه سینما آزادی و رونمایی «رویای بزرگ» در گنبدکاووس عنوان چند خبر سینمایی است.

به گزارش سینما خراسان ، جعفر انصاری‌فر دبیر ستاد صیانت از آثار و محصولات سینمایی درباره حواشی انتشار غیرمجاز فیلم «شب، داخلی، دیوار» توضیحاتی ارائه داد.

انصاری‌فر گفت: پس از بررسی موضوع انتشار غیرمجاز این فیلم مشخص شد اثر مذکور همچون برخی فیلم‌های قبلی که پیش از گرفتن مجوز نمایش، در جشنواره‌ها یا شبکه‌ها و پلتفرم‌های خارجی به اکران درآمده‌اند، متاسفانه مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌ است.

وی با اشاره به ضرورت مراقبت صاحبان آثار از نسخه فیلم و دریافت تضامین و مستندات محکم و دقیق از جشنواره‌ها یا شبکه‌های خارجی افزود: سال گذشته با تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «شب، داخلی، دیوار» جلسه گذاشته شده و شرایط قانونی عرضه فیلم پس از تولید به اطلاع‌شان رسیده است اما ایشان فیلم را برای اخذ پروانه نمایش ارائه نکرده و تقاضایی برای اکران نداشته‌اند.

انصاری‌فر ادامه داد: تا جایی که بنده اطلاع دارم فیلم را به پخش‌کننده خارجی فروخته‌اند و طبیعی است که وقتی جوانب مراقبت و نگهداری کامل از فیلم رعایت نشود احتمال انتشار غیرمجاز فیلم بالا می‌رود.

دبیر ستاد صیانت از آثار و محصولات سینمایی درباره ادعای تهیه‌کننده و کارگردان فیلم درباره سانسور فیلم عنوان کرد: طبق اطلاع بنده، این فیلم درخواستی برای دریافت پروانه نمایش ارائه نداده است که مورد ممیزی یا سانسور قرار گیرد لذا، انتظار می‌رود دوستان در اظهارنظرهای خود جانب انصاف و صداقت را رعایت کنند.

سینمای ایران در هفته آخر بهمن چقدر فروخت؟

فروش سینمای ایران از ۲۱ تا ۲۷ بهمن بدون احتساب فروش جشنواره فیلم فجر به بیش از ۲۶ میلیارد و ۷۵۷ میلیون تومان رسید همچنین در این هفته ۵۴۷ هزار و ۲۴۶ نفر به تماشای فیلم‌های اکران شده پرداختند.

فیلم‌های سینمایی «هاوایی» با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۶۲۶ میلیون تومان، «هتل» با فروش بیش از ۶ میلیارد ۸۸۸ میلیون تومان، «ویلای ساحلی» با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۷۳۸ میلیون تومان، «فسیل» با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان و «ورود و خروج ممنوع» با فروش بیش از یک میلیارد و ۸۸۲ میلیون تومان به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم فروش‌های میلیاردی جدول فروش فیلم‌های آخرین هفته بهمن بدون احتساب فروش جشنواره فیلم فجر را به خود اختصاص دادند.

همچنین فیلم‌های «مسافری از گانورا» با فروش بیش از ۸۹۲ میلیون تومان، «بچه زرنگ» با فروش بیش از ۶۰۹ میلیون تومان، «نارگیل۲» با فروش بیش از ۵۵۹ میلیون تومان، «روشن» با فروش بیش از ۱۶۷ میلیون تومان، «ضد» با فروش بیش از ۱۴۶ میلیون تومان و «جوجه تیغی» با فروش بیش از ۱۰۴ میلیون تومان رتبه‌های ششم تا یازدهم جدول فروش این هفته جای گرفتند.

«هتل» سومین فیلم پرمخاطب تاریخ سینمای ایران شد

با ادامه استقبال مخاطبان از کمدی «هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته، این فیلم در کمتر از ۵ ماه اکران توانست با جذب ۵ میلیون و ۹۶۰ هزار مخاطب و فروش ۲۶۱ میلیارد تومان، با گذر از فیلم پرمخاطب دهه شصتی «کانی مانگا»، رتبه سوم جدول پرمخاطب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران پس از انقلاب را از آن خود کند و به یک قدمی فیلم «فسیل» در جذب مخاطب برسد.

این فیلم سینمایی، پس از ثبت رکوردهای مختلف در کمترین بازه زمانی اکران، اکنون در آستانه شکستن رکورد ۶ میلیون مخاطب قرار دارد.

پخش این فیلم سینمایی بر عهده شایسته فیلم است.

جوایز انجمن مدیران تولید سینمای ایران

انجمن مدیران تولید سینمای ایران اعلام کرد که طبق سنوات گذشته و حضور هجده‌ساله در بخش تجلی اراده ملی، امسال هم آثار چهل و دومین دوره جشنواره فجر توسط هیات داوران انجمن مدیران تولید سینما، بررسی حرفه‌ای شده است. متاسفانه به‌دلیل مشکلات مالی، تامین مبلغ مورد درخواست ستاد جشنواره برای حضور در بخش تجلی اراده ملی مقدور نبود.

هیات داوران انجمن مدیران تولید سینما متشکل از مجتبی متولی، حسن آقاکریمی و جلیل شعبانی با ارزیابی دقیق آثار حاضر در جشنواره، جوایز انجمن را به شرح زیر اعلام می‌کند:

لوح زرین به رضا زنجانیان وفا برای مدیریت تولید فیلم سینمایی «پرویزخان»

دیپلم افتخار به منصور غضنفری برای مدیریت تولید فیلم سینمایی «احمد»

در جشن سالانه انجمن مدیران تولید سینما، از تلاش‌های حرفه‌ای آقایان زنجانیان وفا و غضنفری، تقدیر خواهد شد.

بازدید رئیس حوزه هنری از پروژه توسعه سینما آزادی

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری و حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره از پروژه نوسازی و تبدیل پردیس سینما آزادی به مجموعه فرهنگی چندمنظوره با ۱۰ سالن نمایش سینمایی بازدید کردند.

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره، هادی اسماعیلی مدیرعامل موسسه بهمن سبز و محمدمهدی روحی عضو هیئت مدیره بهمن سبز از پروژه نوسازی پردیس سینمایی آزادی تهران بازدید کردند.

در این بازدید که با حضور مدیران ارشد و معاونان موسسه بهمن سبز برگزار شد، مدیران حوزه هنری با ابراز رضایت از روند پیشرفت پروژه بر لزوم راه‌اندازی سالن‌های سینمایی جدید این مجموعه تا پایان سال تاکید کردند.

پروژه توسعه و تبدیل پردیس سینما آزادی به مجموعه فرهنگی چندمنظوره که شامل ساخت سالن‌های سینمایی جدید، سالن سینمایی کودک، شهربازی کودکان و فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی است به همت موسسه بهمن سبز از ابتدای دی‌ماه امسال آغاز شده است. در این طرح ۵ سالن سینمایی با ظرفیت بیش از ۳۲۰ صندلی به مجموعه سینمایی آزادی اضافه خواهد شد.

ساخت پردیس‌های فرهنگی چندمنظوره خانواده محور برنامه جدید توسعه سینماهای حوزه هنری است که توسط موسسه بهمن سبز اجرا می‌شود. سازمان سینمایی سوره حوزه هنری طی ۴ سال گذشته به نوسازی و توسعه سینماهای خود در دو فاز مختلف پرداخته است؛ در فاز نخست ۶۵ سالن سینمای تازه تاسیس و بازسازی شده به چرخه اکران سینمای ایران افزوده شد که شامل ۲۰ سینما در ۱۲ استان با ظرفیت ۱۰۹۴۵ صندلی بود. در فاز دوم این طرح نیز ٨۶ سالن مورد ساخت و احیا قرار گرفته‌اند.

حوزه هنری انقلاب اسلامی با داشتن ۶۲ سینمای فعال در ۲۱ استان کشور با ظرفیت حدود ۲۰۰ سالن نمایش و ۳۳ هزار صندلی هر سال میزبان یک سوم از کل مخاطبان سینمای ایران است.

«رویای بزرگ» در گنبدکاووس رونمایی شد

از مستند سینمایی ورزشی «رویای بزرگ» که درباره رشد ورزش والیبال ایران در سه دهه اخیر است در شهرستان گنبدکاووس (پایتخت والیبال ایران) با حضور فرهاد قائمی بازیکن سابق تیم ملی و برخی از چهره‌های شهرستان و برخی از پیشکسوتان رونمایی شد.

این مستند از تولیدات مرکز مستند سفیرفیلم است و کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن بر عهده احسان مشکور و حسین محمدی واله بوده است.

در ابتدای این مراسم فرهاد قائمی در صحبتی کوتاه از مسئولان برگزاری این مراسم و سازندگان مستند «رویای بزرگ» تشکر کرد.

سپس از پیراهن فرهاد قائمی که به امضای دیگر چهره‌های نسل طلایی ورزش والیبال ایران رسیده بود، رونمایی شد تا تعدادی از زندانیان استان گلستان با کمک‌های مردمی به بهانه خرید این لباس آزاد شوند.

در ادامه حجت‌الاسلام عابدینی امام جمعه شهرستان گنبد کاووس با تشکر از سازندگان این مستند بیان کرد: جامعه جوان ایران به این مدل مستندها نیازمند است تا بتواند روحیه خودباوری و امید را در جامعه احیا و زنده کند.

سپس مهدی دزفولی معاون جریان‌سازی مرکز مستند سفیرفیلم عنوان کرد: مستند «رویای بزرگ» از روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه به‌صورت آنلاین در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.