جشنواره بین المللی تئاتر کودک در سطح حرفه‌ای برگزار می‌شود

یک کارگردان آرژانتینی تئاتر کودک گفت: استقبال هنرمندان و مردم همدان از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نشان دهنده برگزاری یک جشنواره حرفه‌ای در این منطقه است. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان به نقل از مهر، خوان کروز براکامونته که در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شرکت کرده است گفت: […]


یک کارگردان آرژانتینی تئاتر کودک گفت: استقبال هنرمندان و مردم همدان از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نشان دهنده برگزاری یک جشنواره حرفه‌ای در این منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان به نقل از مهر، خوان کروز براکامونته که در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شرکت کرده است گفت: استقبال هنرمندان و همچنین مردم همدان از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، نشان می‌دهد که شاهد برگزاری یک جشنواره حرفه‌ای هستیم.

خوان کروز براکامونته که با نمایش «سیرک ماندراگورا» در جشنواره بیست و ششم حضور دارد، اظهار کرد: این نمایش علاوه بر حرکات نمایشی و جذابیت‌های بصری، احساسات انسانی را در طول داستان به مخاطبان منتقل می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: در نمایش‌های بی‌کلام، باید با حرکات بدنی، حرکات چهره، ریتم و موسیقی، پیام موردنظر را منتقل و با مخاطب ارتباط برقرار کند.

براکامونته با بیان اینکه در آرژانتین، گروه‌های نمایشی زیادی در بخش کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند، یادآور شد: در این کشور، نمایش‌های کودک و نمایش‌های عروسکی به طور جدی مورد استقبال هنرمندان است.

وی در خصوص شناخت هنرمندان آرژانتین از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، خاطرنشان کرد: چند سال پیش، اخبار و اطلاعاتی در خصوص برگزاری این جشنواره به هنرمندان آرژانتینی رسید و حضور در جشنواره برای ما جذاب بود.

این کارگردان آرژانتینی با اشاره به حضور گسترده مردم همدان در سالن‌های نمایش، اظهار کرد: حضور گروه‌های متعددی از کشورهای مختلف و این میزان استقبال مردم از جشنواره، نشان می‌دهد که شاهد برگزاری جشنواره‌ای حرفه‌ای هستیم.

وی افزود: خوشبختانه تئاتر کودک و نوجوان در آرژانتین نیز از استقبال خوبی از سوی مردم برخوردار است.

براکامونته گفت: شرایط برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان به‌گونه‌ای‌ است که علاقمندیم در سال‌های آینده نیز در جشنواره حضور داشته باشیم.

گفتنی است؛ هنرمندان آرژانتینی برای اولین بار در دوره بیست و ششم جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور دارند.