جشنواره فیلم فجر تحریم نشدنی است

یک فعال سینمایی، پژوهشگر و راهبردشناس (استراتژیست) هنر در مشهد، جشنواره فیلم فجر را تحریم نشدنی دانست و گفت: این جشنواره مولود جمهوری اسلامی ایران است که اکنون بزرگ شده و نمی توان این فرزند را تحریم کرد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ایرنا، محمدهادی عرفانیان در حاشیه بیستمین جشنواره فیلم فجر مشهد افزود: چهار دهه از تولد جشنواره فیلم فجر می گذرد و اگر بخواهیم به ریشه های شکل گیری این جشنواره بپردازیم، این مهم گستره فراوانی را دربرمی گیرد و ارزشهای زیادی را در خود جای داده است که می توان آن را در دنیا به منصه ظهور رسانید.

وی بیان کرد: شاید برخی جشنواره فیلم فجر را به عناوین مختلفی تحریم کنند اما این رویداد بعد از انقلاب اسلامی زاده شد و آن را بزرگ کردیم، این رویداد نمود بسیاری از اصالت ها، مردانگی ها و رشادتهای این ملت بوده است، لذا نباید مورد بی مهری قرار گیرد، جشنواره می تواند در مباحث بسیاری دارای بیان، فکر و راهکار باشد.

وی اظهار داشت: جشنواره برشی از تاریخ معاصر، هویت اجتماعی و فرهنگی ما است، هر زمانی که دچار خواب آلودگی و رخوت شویم، بسیاری از این رخوت ها استفاده خواهند کرد، لذا باید در قدرت کامل در هر فرآیندی قرار داشته باشیم و با رویکرد پدافند غیرعامل، موضوعات را بازشناسی کنیم.

این فعال سینمایی گفت: سینما فرصتی است که قدرتمندی ایران بزرگ را در تعالی یافتن آن، با بهره گیری از آرمانهای بسیار گسترده و وسیع که برگرفته از نص صریح کلام الله و حضرت رسول اکرم (ص) است، به نمایش می گذارد، جشنواره متعلق به مردم بوده و به هیچ حزب و گروه و دسته ای تعلق ندارد، ارزش این جشنواره ها و مناسبتها در با هم بودن است، اینکه می توانیم همدیگر را دوست داشته باشیم و دست در دست هم به ظرفیت بالا و ماندگاری برسیم.