«جشنواره موسیقی جوان» یک آکادمی میان‌نسلی است/ظرفیت‌های یک رویداد

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به ظرفیت‌های شکل گرفته در قالب جشنواره ملی «موسیقی جوان» این رویداد را به یک آکادمی موسیقی میان‌نسلی تشبیه کرد. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز سه‌َشنبه ۵ شهریورماه با حضور در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره […]


سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به ظرفیت‌های شکل گرفته در قالب جشنواره ملی «موسیقی جوان» این رویداد را به یک آکادمی موسیقی میان‌نسلی تشبیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز سه‌َشنبه ۵ شهریورماه با حضور در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان که در تالار وحدت برگزار شد، ضمن قدردانی از ستاد اجرایی این رویداد در سخنانی گفت: این جشنواره امروز به گردهمایی بزرگ موسیقی ایران تبدیل شده است و بسیار خوشحالم که برگزاری آن مصادف شده است با تقدیر از هومان اسعدی که طی هفت دوره برگزاری این جشنواره را به این نقطه رسانده است.

وزیر ارشاد افزود: این رویداد یک اتفاق متمایز است. به هر حال ما رویدادهای مختلفی را داریم، اما این جشنواره طعم دیگری برای ما دارد، چرا که همه جغرافیای کشور را درگیر خود کرده است. این رویداد جشنواره‌ای است که طولانی‌ترین زمان برگزاری یک جشنواره ‌را در ایران دارد و برای آنان که کار اجرایی کرده‌اند این نکته واضح است که یک ماه جشنواره برگزار کردن،‌ اصلا کار راحتی نیست. در جهان هم سراغ ندارم که رویدادی با این زمان برگزاری اجرا شود.

وی افزود: اعتبار هر جشنواره به شخصیت‌هایی است که در آن حضور دارند. این که ما حضور و همراهی صد استاد موسیقی را در این جشنواره داریم، خود نکته مهمی است. در این حوزه ما شاهد گستردگی سازها و نواهایی هستیم که واقعا اتفاقات خوبی را به همراه دارند. وقتی به پشت سرمان در این سیزده دوره نگاه می‌کنیم، اتفاقات بسیار خوبی را در این رویداد می‌بینیم که علاوه بر استغدادیابی بخشی از حفاظت موسیقی ما برعهده موسیقی نواحی بوده است.

صالحی تأکید کرد: این جشنواره گام به‌گام موسیقی نواحی را حفاظت می‌کند. خوشبختانه با تجربه قالب‌های مختلف در این جشنواره،‌ به ما ثابت شده است که باید این موسیقی را با تمام وجود حفظ کرد. این جشنواره ایده‌ها و قالب‌های متفاوتی داشته که ارتباط میان نسلی را میان هنرمندان نوجوان و استادان برقرار کرده که به اعتقاد من یک آکادمی میان نسلی موسیقی را درست کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: این جشنواره‌ها همیشه دغدغه مدیریت پسینی ‌داشته‌اند. اینکه بعد از جشنواره قرار است چه اتفاقی برای برگزیدگان آن بیفتد. البته که من دغدغه‌های هومان اسعدی را می‌شناسیم و نمی‌خواهم از آن عبور کنم، اما بدانید این سه نسل خردسال، نوجوان و جوان شرکت‌کننده در این رویداد،‌ به شکل یک نسل، به دوره بعد و گروه بعد می‌روند. البته که این مسئولیت ما به‌عنوان وزارت ارشاد و نهادهای مسئول دیگر را کم نمی‌کند. نباید ارتباط میان نسلی را محدود به یک جشنواره کنیم تا این استعداد شکوفا و معرفی شوند. این بخشی از هویت ماست که ایران را با صدا و آوا نگه می‌دارد.