دستفروش‌ها در جشن ۴۰ سالگی انقلاب هم «تئاتر شهر» را رها نمی‌کنند

تنها ۲ هفته به برگزاری بزرگترین رویداد تئاتر ایران در جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی باقیمانده ولی فضای پیرامون تئاتر شهر با حضور دستفروش‌ها و فعالیت‌ آن‌ها در شأن این جشن نیست. به گزارش سینما خراسان، در طول سال‌های اخیر مجموعه «تئاتر شهر» به‌عنوان یکی از مهمترین بناهای تئاتری ایران در محاصره دستفروش‌هایی قرار گرفته […]


تنها ۲ هفته به برگزاری بزرگترین رویداد تئاتر ایران در جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی باقیمانده ولی فضای پیرامون تئاتر شهر با حضور دستفروش‌ها و فعالیت‌ آن‌ها در شأن این جشن نیست.

به گزارش سینما خراسان، در طول سال‌های اخیر مجموعه «تئاتر شهر» به‌عنوان یکی از مهمترین بناهای تئاتری ایران در محاصره دستفروش‌هایی قرار گرفته که محیط پیرامون این مجموعه تئاتری را تحت تأثیر فعالیت‌های خود قرار داده‌اند. فضای پیرامون تئاتر شهر طی این سال‌ها محلی برای فروش انواع لباس، وسایل زینتی، لوازم خانگی و همچنین پخت انواع ساندویچ و کباب و سایر مواد خوراکی بوده و کمتر رنگ و بوی فرهنگی و هنری داشته است.

این وضعیت و البته خواسته خانواده تئاتر از مدیران و مسئولان شهرداری، شورای شهر و وزارت ارشاد برای رسیدگی به آن بارها در رسانه‌ها منعکس شده ولی اقدامات در جهت بهبود و سامان دهی فضای پیرامون مجموعه تئاتر شهر، تنها به چند بازدید شهرداران منطقه، مدیران و مسئولان شورای شهر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محدود مانده است.

در راستای همین بازدیدها هم وزیر فرهنگ و ارشادی اسلامی روز ۲۱ آذرماه طی گفتگویی با سینما خراسان اعلام کرد: با توافق‌های خوبی که دوستان ما با مدیریت شهری و شهرداری تهران داشته‌اند، امیدواریم طی همین ماه و یا حداکثر ماه‌های آینده شرایط مناسب‌تری را برای این فضای فرهنگی و هنری داشته باشیم.

سید عباس صالحی تصریح کرده بود: با قول و برنامه‌هایی که دوستان مدیریت شهری داشته‌اند این امیدواری قطعا محقق می‌شود.

علی‌رغم این اظهار امیدواری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اما هنوز هیچ اقدامی حتی جزیی که نشان دهنده نیت ساماندهی این وضعیت باشد، مشاهده نشده است.

نکته حائز اهمیت این است که این روزها مجموعه تئاتر شهر و دیگر سالن‌های تئاتری تهران خود را آماده میزبانی از سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان مهمترین رویداد بین‌المللی تئاتر ایران می‌کنند و تئاتر شهر به عنوان کانون توجه این میزبانی قرار دارد.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر در جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود؛ جشنی که در تمامی عرصه‌های فرهنگی و هنری از اهمیت بسزایی برخوردار است اما در عرصه هنر و تئاتر فضای پیرامون مجموعه تئاتر شهر در شأن این جشن بزرگ ملی و انقلابی نیست.

تنها ۲ هفته به برگزاری جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر زمان باقیمانده ولی مدیران و مسئولان تصمیم گیرنده هنوز اقدامی را در خصوص ساماندهی و بهبود شرایط غیرفرهنگی پیرامون تئاتر شهر و وضعیت دستفروش‌هایی که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود، انجام نداده اند.

جای تأمل است که چرا در جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و در آستانه دهه مبارک فجر و برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دغدغه لازم در بین مدیران و مسئولان تصمیم گیرنده برای بهبود شرایط و وضعیت پیرامون مجموعه تئاتر شهر وجود ندارد.