زندگی امروزی زال و رستم و سهراب در «خانواده آقای نریمان»

کارگردان نمایش «خانواده آقای نریمان» با اشاره به لزوم به کارگیری زبان طنز در آثار نمایشی عنوان کرد این اثر به زندگی زال و رستم و سهراب در شاهنامه فردوسی و حضور آنها در عصر حاضر می‌پردازد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، احسان رحیم‌دل کارگردان نمایش «خانواده آقای نریمان» که در دوزادهمین جشنواره […]


کارگردان نمایش «خانواده آقای نریمان» با اشاره به لزوم به کارگیری زبان طنز در آثار نمایشی عنوان کرد این اثر به زندگی زال و رستم و سهراب در شاهنامه فردوسی و حضور آنها در عصر حاضر می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، احسان رحیم‌دل کارگردان نمایش «خانواده آقای نریمان» که در دوزادهمین جشنواره تئاتر استان تهران (لبخند) حضور دارد، با اشاره به اینکه امروزه جامعه نیازمند شادی و نشاط است، گفت: امروزه باید شادی، فرح و سرور را در نخستین اولویت برنامه های فرهنگی قرار دهیم و اگر بناست برنامه ای فرهنگی اجرا شود، باید بدانیم که شادی به عنوان یکی از مهم ترین پایه های آن باید مد نظر قرار بگیرد.

وی طنز فاخر را یکی از مهم‌ترین ابزارهای در اختیار هنر نمایش دانست و با اشاره به اینکه باید طنز واقعی در بستر هنر نمایش زاده و به آن پرداخته شود، افزود: طنز می تواند با زبان و بیان خود، بسیاری از محتواهای موجود در جامعه را که نیازمند تعمق و تفکر است به مخاطب انتقال دهد و همین زبان می تواند، تأثیرگذاری آن را روی مخاطب بیشتر کند.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: این روزها دست اندرکاران حوزه تئاتر تنها برای دل خویش کار می کنند و عشق به تئاتر است که آنان را در این عرصه نگاه داشته است و باید بپذیریم اگر اهالی تئاتر به کار دیگری مشغول نباشند، نمی توانند آن گونه که باید ارتزاق کنند.

رحیم دل اظهار کرد: روایت نمایش «خانواده آقای نریمان» پیرامون خانواده نریمان در «شاهنامه» فردوسی است و ما در این اثر نمایشی، زندگی زال، رستم و سهراب را می بینیم تا زمانی که این اثر به عصر حاضر می رسد.

این کارگردان در پایان با تأکید بر اینکه تئاتر می تواند بر آگاهی مخاطبان بیفزاید، تصریح کرد: بیانیه پایانی نمایش، حرف جامعه امروز است و بیش از ۸۰ درصد این اثر به صورت نظم به رشته تحریر در آمده است. این اثر نمایشی یازده بازیگر دارد و در مدت زمان ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه به صحنه خواهد رفت.

دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر شهرستان پاکدشت ویژه استان تهران با عنوان «لبخند» ۱۷ تا ۲۲ تیرماه برگزار می شود که حمید محسن وند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت دبیر جشنواره و بهزاد فراهانی دبیر اجرایی این رویداد هستند.