سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در ایستگاه پایانی

آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» با معرفی برگزیدگان این رویداد در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، عصر امروز دوشنبه ۲۵ آذر ماه مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم در تالار وحدت برگزار شد. در ابتدای این مراسم، محمد حمیدی مقدم دبیر این […]


آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» با معرفی برگزیدگان این رویداد در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، عصر امروز دوشنبه ۲۵ آذر ماه مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محمد حمیدی مقدم دبیر این دوره از جشنواره روی صحنه آمد و در بخشی از صحبت های خود گفت: در آیین پایانی سینما حقیقت قرار داریم، از همه کسانی که ما را در برگزاری این جشن همراهی کردند تشکر می کنم.

وی افزود: گام هایی امسال برای استانداردسازی جشنواره برداشته شد تا بتوانیم در مسیر تحول موفق شدیم. سینما حقیقت نشان داد ایران فقط تهران نیست و فرصتی برای دیده شدن همه فراهم کرد. برای اولین بار فروش بلیت داشتیم که اولین گام برای اقتصاد سینمای مستند را برداریم و از تجربه های این دوره برای دوره چهاردهم استفاده کنیم. باید برای داشتن سینمای ملی به سینمای مستند توجه داشت، چرا که سینمای مستند جهان بهتری می سازد.

در ادامه این مراسم جایزه بخش هنر و تجربه به صورت مشترک به فیلم های “خط باریک قرمز” به کارگردانی فرزاد خوشدست و “جایی برای فرشته ها نیست” به کارگردانی سام کلانتری اهدا شد.

جایزه بهترین مستند با موضوع آسیب های اجتماعی به “خط باریک قرمز” به کارگردانی فرزاد خوشدست اهدا شد.

جایزه مستند منتخب شبکه مستند به “صد سال تنهایی” به کارگردانی محمدعلی فارسی اهدا شد.