شاهد منفعل‌ترین کاراکتر دنیای نمایش در «ایوانف» باشید!

علاقه مندان به تئاتر می توانند در ایام تعطیلات به دیدن فیلم-تئاتر «ایوانف» به کارگردانی امیرضا کوهستانی بنشینند. به گزارش سینما خراسان، علاقه مندان به تئاتر و هنرهای نمایشی می‌توانند در ایام تعطیلات نوروز به دیدن فیلم-تئاترهای مختلف بنشینند. فیلم-تئاتر «ایوانف» اثری است که دیدن آن در این ایام پیشنهاد می‌شود. این اثر نمایشی نوشته […]


علاقه مندان به تئاتر می توانند در ایام تعطیلات به دیدن فیلم-تئاتر «ایوانف» به کارگردانی امیرضا کوهستانی بنشینند.

به گزارش سینما خراسان، علاقه مندان به تئاتر و هنرهای نمایشی می‌توانند در ایام تعطیلات نوروز به دیدن فیلم-تئاترهای مختلف بنشینند.

فیلم-تئاتر «ایوانف» اثری است که دیدن آن در این ایام پیشنهاد می‌شود. این اثر نمایشی نوشته آنتوان چخوف با طراحی و کارگردانی امیرضا کوهستانی تا به حال ۲ بار اجرای عمومی داشته است. اولین اجرای این نمایش مهر و آبان ۱۳۹۰ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر و دومین اجرای کار در سال ۹۵ در همین سالن بود.

محمد حسن معجونی، سعید چنگیزیان، مهین صدری، وحید آقاپور، محمدرضا نجفی، فریبا کامران، علی باقری، فاطمه فخرایی، رضا بهبودی و نگار جواهریان بازیگران «ایوانف» هستند.

«ایوانف» یکی از ۵ نمایشنامه بلند چخوف محسوب می‌شود و دراماتورژی و اقتباس کوهستانی از این متن، نمایش را به اثری امروزی با مختصات زندگی در جامعه معاصر تبدیل کرده است. بهره گیری از بازی‌های مینیمیال و میزانسن ایستا که جزو ویژگی‌های آثار امیررضا کوهستانی است باعث شده در این اجرا در عین حفظ شدن روح چخوف شاهد فضایی فرمالیستی که مورد علاقه کارگردان است نیز باشیم.

یکی از ویژگی‌های مثبت این اثر نمایشی بازی‌های روان و قابل باور بازیگران به خصوص محمدحسن معجونی در نقش ایوانف است که به درستی توانسته یکی از منفعل‌ترین و تنبل‌ترین کاراکترهای نمایشی را خلق کند.

ایوانف، مرد متأهل سی و هشت ساله‌ای است که ظاهراً به دلیل افسردگی اخیر خود، رفتارهایش از چارچوب هنجارهای متعارف خارج شده‌اند. او علناً با بی‌اعتنایی نسبت به همسر جوان اما به شدت بیمار خود و رفت‌وآمدهایش به خانه لیبیدف و مصاحبت با ساشا دختر جوان این خانواده، موضوع بدگویی ساکنان وراج شهر شده است. از سوی دیگر، از آنجا که فردی اهل مطالعه است و آشنایی محدودی با ادبیات و فلسفه دارد در تصور خویش با نگاهی انتقادی، هذیان‌گویی‌های آشفته خود را شبیه به هملت می‌بیند؛ افرادی که در عین نارضایتی از خود، تلقی و احساسی قهرمانانه از خویش دارند …

فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب‌ها، فروشگاه‌های فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و بعضی کتاب‌فروشی‌های معتبر قابل خرید هستند همچنین علاقه مندان می‌توانند با خرید اینترنتی، این محصولات را با قیمت مناسب‌تری تماشا کنند.