عبور همدلانه از بحرانی که تمام می‌شود/ تولید اثر در فضای مجازی

یک کارشناس و پژوهشگر موسیقی از هنرمندان صاحب نام و فعال عرصه موسیقی خواست تا با تولید آثار موسیقایی امید بخش و فعالیت همدلانه در فضای مجازی شرایط امیدافزایی بیشتری در جامعه فراهم کنند. رضا مهدوی کارشناس و مدرس موسیقی در گفتگو با سینما خراسان با اشاره به اقداماتی که هنرمندان عرصه موسیقی در شرایط […]


یک کارشناس و پژوهشگر موسیقی از هنرمندان صاحب نام و فعال عرصه موسیقی خواست تا با تولید آثار موسیقایی امید بخش و فعالیت همدلانه در فضای مجازی شرایط امیدافزایی بیشتری در جامعه فراهم کنند.

رضا مهدوی کارشناس و مدرس موسیقی در گفتگو با سینما خراسان با اشاره به اقداماتی که هنرمندان عرصه موسیقی در شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا می‌توانند انجام دهند، توضیح داد: اکنون کشور ما در شرایط ویژه‌ای قرار دارد بنابراین هنرمندان به ویژه هنرمندان عرصه موسیقی می‌توانند در دو حوزه همراه خوبی برای تلطیف کردن فضای موجود و ایجاد فضای امید بخش در جامعه باشند. کما اینکه تجربه نشان داده بسیاری از هنرمندان فعال این حوزه همواره همراه خوبی برای مردم در شرایط سخت بوده‌اند.

وی ادامه داد: اولین حرکتی که در این شرایط می‌تواند تا حد زیادی موثر واقع شود ابراز همدردی و انتقال حس همراهی است که می‌تواند یکی از بهترین و موثرترین ابزارها برای تقویت روحیه و ایجاد امیدواری برای مردم باشد از سوی دیگر تولید آثار هنری که بتواند در این شرایط حال و هوای متفاوت و روحیه بخشی را جامعه منتقل کند می‌تواند یکی دیگر از مولفه‌هایی به حساب آید که هنرمندان عرصه موسیقی برای انجام آن اقدام کنند هرچند تولید یک اثر موسیقایی در این شرایط دشواری‌هایی دارد که نباید از آن غافل بود.

این نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی تاکید کرد: هنرمندان موسیقی در تمامی ژانرها نشان داده‌اند که همیشه کنار مردم بوده‌اند بنابراین هرچه در توان داشته باشند در این شرایط انجام می‌دهند. به هر حال اکنون همه در شرایطی هستیم که امیدافزایی مهم ترین نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد. ما اگر بتوانیم در این شرایط نسبت به آنچه به‌عنوان شایعه در فضای مجازی مطرح می‌شود، بی‌تفاوت باشیم و اتفاقاً دست به تولید کارها و آثاری بزنیم که بتواند در برابر این شایعات ناامیدکننده مقابله کند قطعاً شاهد تاثیر مثبت این روند در جریان زندگی مردم خواهیم بود.

مهدوی گفت: چهره‌های شاخص عرصه موسیقی نیز در این شرایط می‌توانند مهم‌ترین کارها را انجام بدهند تا نگذارند این شرایط بحرانی بیش از پیش مردم را آزار دهد. اگر چه دقت روی نکات پزشکی و پیشگیرانه اولین اقدام برای مبارزه با بیماری کروناست اما ایجاد روحیه و حس همدلی در بحرانی که قطعا پشت سرگذاشته خواهد شد می‌تواند مهم‌ترین کاری باشد که هنرمندان ما در فضای مجازی برای عبور از این بحران انجام دهند. کاری که تاکنون انجام شده و انصافا هنرمندان در این زمینه همراه خوبی بودند.