«فرانکنشتاین» دغدغه‌ امروزی دارد/ ریزش تماشاگر بدون تبلیغات مجازی

کارگردان نمایش «فرانکنشتاین» با اشاره به مشکلاتی که اختلال اینترنت در جذب مخاطبان و تبلیغات در فضای مجازی به وجود آورده است درباره دغدغه اقتباس از این رمان شناخته شده، گفت. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، ایمان افشاریان نویسنده و کارگردان نمایش «فرانکنشتاین» که قرار است از ۶ آذرماه اجرای خود را در سالن […]


کارگردان نمایش «فرانکنشتاین» با اشاره به مشکلاتی که اختلال اینترنت در جذب مخاطبان و تبلیغات در فضای مجازی به وجود آورده است درباره دغدغه اقتباس از این رمان شناخته شده، گفت.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، ایمان افشاریان نویسنده و کارگردان نمایش «فرانکنشتاین» که قرار است از ۶ آذرماه اجرای خود را در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر آغاز کند درباره مشکلاتی که اختلال در اینترنت برای این نمایش به وجود آورده است، گفت: این نماش قرار بود اجرای خود را از سوم آذرماه آغاز کند اما به علت مشکلاتی که هفته اخیر رخ داد و منجر به اختلال در اینترنت شد ما عملا فرصت تبلیغات مجازی نمایش را از دست دادیم و چون با تئاتر شهر برای ۴۵ اجرا قرارداد داریم و بعد از ما هم یک گروه دیگر قرار است به صحنه برود به همین دلیل امکان عقب انداختن نمایش را نداشتیم.

وی ادامه داد: با حمایت آقای سعید اسدی مدیر تئاتر شهر قرار شد اجرای نمایش به جای ۳ آذر، ۶ آذر ماه باشد اما با این وجود کار باز هم با ریزش شدید مخاطب روبرو شده است چون این روزها تئاتر وابستگی زیادی به فضای مجازی پیدا کرده و با این وضعیت امکان تبلیغات مجازی از ما سلب شد.

کارگردان «جنایت و مکافات» با انتقاد از کسر ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از نمایش‌ها عنوان کرد: متاسفانه اداره کل هنرهای نمایشی به بهانه خصوصی شدن تئاتر، حمایت خود را از بچه‌های تئاتری قطع کرده است در حالی که بهتر است بدون در نظر گرفتن روابط و رفاقت‌ها حداقل از نمایش‌هایی که در سالن‌های بزرگ اجرا می‌روند، حمایت شود.

افشاریان یادآور شد: نمایش «فرانکنشتاین» با تلاش تهیه‌کننده و مجری طرح اجرا می‌شود و تاکنون نه از طرف اداره کل هنرهای نمایشی و نه سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای دریافت بنر و بیلبورد حمایتی دریافت نکرده است.

وی درباره رویکردی که به رمان مری شلی داشته است، توضیح داد: در اقتباسی که از رمان «فرانکنشتاین» مرلی شلی داشته‌ام فضای مالیخولیایی که بر داستان حاکم است در اجرا حفظ شده و همین وضعیت به سبک و شیوه اجرایی من کمک کرده است. این نمایش سرشار از فرم، حرکت، موسیقی و همخوانی است که امیدوارم تلاشی که در جهت انتقال مفاهیم به روز در کار داشته‌ام به درستی منتقل شود.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: در اقتباس از این رمان به لحاظ مفهومی دغدغه‌های به روزی را از متن برداشت کرده‌ام و اصلا همین مساله دلیل اقتباسم از این رمان بوده است که در نهایت امیدوارم این دغدغه‌ها به لحاظ محتوایی به درد مخاطبان بخورد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: نمایش فرانکنشتاین روایت دانشمند جاه‌طلبی است که با استفاده از کنار هم قرار دادن تکه‌های بدن مردگان و اعمال نیروی الکتریکی، جانوری زنده به شکل یک انسان و با ابعادی اندکی بزرگ‌تر از یک انسان معمولی می‌سازد. موجودی با صورتی مخوف و ترسناک که بر همه جای بدنش رد بخیه‌های ناشی از دوختن به چشم می‌خورد. این موجود تا بدان حد وحشتناک است که همگان، حتی خالقش از دست شرارت‌های او فرار می‌کنند. هیولایی که خالقش نیز نمی‌تواند آن را کنترل کند و خود مقهور آن می‌شود.

پژمان جمشیدی، بانیپال شومون، آناهیتا افشار، محمد پویا، سوده شرحی، سیاوش میری، حامدابریشمی، امید رضایی، فرید کیامرثی، محمد حقیقی‌پور، مهدی روحانی، مجتبی نصرت، سعید زینلی، حسین آیرمی، مبین تقوی، توحید لواسانی، امین رجایی و پویا نجفی بازیگران نمایش «فرانکنشتاین» هستند که از ۶ آذرماه اجرای عمومی خود را در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر آغاز می‌کند.