فرزاد حسنی در نسخه ایرانی «اتوبوسی به نام هوس» روی صحنه می‌رود

علیرضا مهران از اجرای نمایش «هوس و هفت دقیقه» که اقتباسی ایرانی از نمایشنامه معروف «اتوبوسی به نام هوس» است، با بازی فرزاد حسنی در عمارت نوفل لوشاتو خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، علیرضا مهران طراح و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین فعالیتش در عرصه تئاتر  گفت: قرار است نمایش «هوس و […]


علیرضا مهران از اجرای نمایش «هوس و هفت دقیقه» که اقتباسی ایرانی از نمایشنامه معروف «اتوبوسی به نام هوس» است، با بازی فرزاد حسنی در عمارت نوفل لوشاتو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، علیرضا مهران طراح و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین فعالیتش در عرصه تئاتر  گفت: قرار است نمایش «هوس و هفت دقیقه» را از ۲۹ خرداد ماه در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه ببرم. این اثر نمایشی نوشته علی اصغری است و من طراحی و کارگردانی کار را برعهده خواهم داشت.

وی درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی توضیح داد: «هوس و هفت دقیقه» اقتباسی از نمایشنامه «اتوبوسی به نام هوس» شاهکار تنسی ویلیامز است که به صورت ایرانیزه درآمده و موقعیت‌های داستان و کاراکترها ایرانی شده اند.

مهران درباره بازیگران نمایش بیان کرد: فرزاد حسنی، لیلا بلوکات، امیر کربلایی زاده و مه لقا باقری بازیگران این اثر نمایشی هستند که به ترتیب نقش کاراکترهای استنلی کوالسکی، استلا، میچ و بلانش دوبوآ را ایفا می کنند که البته اسامی ایرانی خواهند داشت.

وی در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: این نمایش از ۲۹ خرداد ماه ساعت ۲۲:۳۰ با مدت زمان ۷۰ دقیقه روی صحنه خواهد رفت.

«اتوبوسی به نام هوس» یکی از شناخته شده‌ترین آثار ادبیات نمایشی و از جمله نمایشنامه‌های محبوب تنسی ویلیامز به حساب می آید که تاکنون اجراهای متفاوتی از آن در صحنه تئاتر، سینما و تلویوزیون صورت گرفته است.

الیا کازان نیز در سال ۱۹۵۱ اقتباسی سینمایی از این نمایشنامه را کارگردانی کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت و در واقع مشهورترین و بهترین اقتباس از این اثر به حساب می‌آید. در این نسخه سینمایی مارلون براندو در نقش استنلی کوالسکی، ویوین لی در نقش بلانش دوبوآ، کیم هانتر در نقش استلا دوبوآ و کارل مالدن در نقش میچ به ایفای نقش می‌پردازند.