محتوای نمایش نباید به شوخی‌های اینستاگرامی تقلیل پیدا کند

عضو هیئت داوران بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور در منطقه خاوران گفت: گویا دیگر هیچ چالش و جستجویی در اندیشه وجود ندارد و گاه صرفا به این فکر می‌کنند که شوخی‌های اینستاگرامی را وارد تئاتر کنند.

به گزارش  سینما خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و ستاد برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای خاوران، صدیقه مشایخی، عضو هیئت داوران بخش خیابانی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور در منطقه خاوران، در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: از برگزارکنندگان بیست و هشتمین جشنواره منطقه‌ای کشور در منطقه خاوران تقدیر می‌کنم. من در منطقه فارس و شهر شیراز هم حضور داشتم. اما برگزاری جشنواره در مشهد، نظم بسیار خوبی داشت و بر اساس فرآیندی مشخص کار را دنبال کرد.

وی با اشاره به نمایش‌های خیابانی که در این جشنواره اجرا شدند، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است، در مورد محتوای نمایش‌ها ضعف داریم. با وجود تمام تلاش و زحمتی که گروه‌ها صورت داده اند، پایه اولیه اثر که محتوای آن است، دچار آسیب و مشکل است.

مشایخی افزود: محتوای نمایش‌ها به شوخی‌های اینستاگرامی تقلیل پیدا کرده است. گویا دیگر هیچ چالش و جستجویی در اندیشه وجود ندارد و گاه صرفا به این فکر می‌کنند که شوخی‌های اینستاگرامی را وارد تئاتر کنند. حیف است نمایش‌هایی که به لحاظ فرمی و کار خوب است، تا این اندازه به لحاظ محتوایی ضعیف باشد.

وی در ادامه گفت: تئاتر در وضعیتی سطحی قرار گرفته است. در حالی که باید در بحث محتوا اقدامات جدی صورت بگیرد. باید از تهران اقدامی منسجم صورت بگیرد و استان‌ها این موضوع را پوشش دهند و کار آموزش را در حوزه محتوا جدی بگیرند تا آثار به لحاظ محتوایی وضعیت بهتری پیدا کند. کار آموزش جدا از دستورالعمل و ابلاغ است. ما باید یاد بدهیم که برای تولید یک اثر نمایشی چگونه باید تولید محتوا کرد. این مستلزم حمایت از موضوع آموزش از سوی متولیان کشوری است.