فصل جدید فعالیت‌های باشگاه انیمیشن آغاز می شود

فصل جدید فعالیت‌های باشگاه انیمیشن تهران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز دوشنبه ۲۹ بهمن ۹۷ آغاز می‌شود. به گزارش سینما خراسان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، باشگاه انیمیشن تهران که از شهریور سال ۱۳۹۴ با حضور جمعی از مدرسان و بزرگان فعال در عرصه انیمیشن ایران […]


فصل جدید فعالیت‌های باشگاه انیمیشن تهران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز دوشنبه ۲۹ بهمن ۹۷ آغاز می‌شود.

به گزارش سینما خراسان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، باشگاه انیمیشن تهران که از شهریور سال ۱۳۹۴ با حضور جمعی از مدرسان و بزرگان فعال در عرصه انیمیشن ایران و جهان تاسیس شده و آغاز به فعالیت کرده بود از این پس دوشنبه هر هفته در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انیمیشن‌های کوتاه و بلند مطرح ایرانی و جهانی را نمایش می‌دهد.

قرار است در این نشست‌ها در مورد تکنیک‌ها، سبک‌ها، بزرگان انیمیشن، فیلمنامه، طراحی کاراکتر و … تحلیل و گفتگو انجام ‌شود.

در نخستین برنامه این باشگاه در کانون، نمایش و تحلیل انیمیشن گرینچ (The Grinch) ۲۰۱۸ با حضور امیر سحرخیز و محمدرضا مقدسیان روز دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸ در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران، برگزار می‌شود.

داستان این انیمیشن نوشته‌ تئودور سوس گایزل مشهور به دکتر سوس در مورد شخصیتی بدعنق و سبز رنگ به اسم گرینچ است که رابطه‌ خوبی با اجتماع و البته شادی کریسمس ندارد و تنهایی در بالای کوهستانی نزدیک دهکده‌ Who-ville (هوویل) زندگی می‌کند درحالی‌که تنها همدمش سگی به اسم مکس است. گرینچ فقط برای خرید مایحتاج زندگی به دهکده می‌رود و یک روز بعد از این‌که متوجه می‌شود قرار است مراسم کریسمس با شکوه بیشتری برگزار شود تصمیم به دزدیدن آن می‌گیرد و … .

سوس نویسنده‌ مشهور داستان‌های کلاسیک کودکان بود و آثارش بارها مورد اقتباس‌های سینمایی قرار گرفته است، این دومین بار بود که استودیو ایلومینیشن برای تولید انیمیشن به سراغ داستان‌های او رفت.