فیلمنامه‌نویس «معاون» توسط انجمن نویسندگان آمریکا تجلیل می‌شود

آدام مک‌کی نویسنده و کارگردان تحسین شده که امسال با فیلم «معاون» نامزد دریافت اسکار شده، با دریافت جایزه از انجمن نویسندگان آمریکا تجلیل می‌شود. به گزارش سینما خراسان به نقل از آسوشیتدپرس، انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) دیروز اعلام کرد کارگردان و فیلمنامه‌نویس «معاون» یعنی آدام مک‌کی در مراسمی که از سوی این انجمن برگزار […]


آدام مک‌کی نویسنده و کارگردان تحسین شده که امسال با فیلم «معاون» نامزد دریافت اسکار شده، با دریافت جایزه از انجمن نویسندگان آمریکا تجلیل می‌شود.

به گزارش سینما خراسان به نقل از آسوشیتدپرس، انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) دیروز اعلام کرد کارگردان و فیلمنامه‌نویس «معاون» یعنی آدام مک‌کی در مراسمی که از سوی این انجمن برگزار می‌شود، تجلیل می‌شود.

در این مراسم که ۱۷ فوریه از سوی شاخه غربی این انجمن در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، جایزه پل سالیوان در جشن سالانه انجمن به مک‌کی اهدا می‌شود.

این جایزه ویژه برای تجلیل از اعضای این انجمن که با فیلمنامه‌ خود از آزادی‌های ذکر شده در قانون اساسی و حقوق مدنی دفاع کرده باشند اهدا می‌شود.

انجمن نویسندگان با صدور بیانیه‌ای از فیلمنامه‌ «معاون» به عنوان کار تحقیقاتی که سوال‌های جدی و پیچیده درباره آزادی و دموکراسی مطرح می‌سازد، یاد کرده که در عین حال هرگز بخش انسانی یا غیرانسانی شخصیت‌ها را نیز نادیده نگرفته است.

مک کی کارش را با پیوستن به تیم نویسندگی شوی شبانه «ساتردی نایت لایو» در سال ۱۹۹۵ شروع کرد و یک جایزه تیمی در سال ۲۰۱۰ برای کار کردن با همین مجموعه دریافت کرد.

وی از نویسندگان فیلم پرفروش «مرد مورچه‌ای»» در سال ۲۰۱۵ بود و فیلمنامه اقتباسی «کمبود بزرگ» را سال ۲۰۱۵ با همکاری چارلز رندولف نوشت و برای آن جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرد و جایزه انجمن نویسندگان، بفتا و اسکریپتر نیز برای همین فیلمنامه از آن او شد.

مک کی امسال هم نامزد چند جایزه اسکار است که بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه نویس از جمله آن‌هاست.