فیلمنامه «جوکر ۲» تکمیل شد

کارگردان فیلم «جوکر» (۲۰۱۹) از تکمیل فیلمنامه دنباله این فیلم پرفروش خبر داد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از هالیوود ریپورتر، تاد فیلیپس در صفحه اینستاگرام خود جلد این فیلمنامه را همراه با عکسی از واکین فینیکس در حال خواندن آن، به اشتراک گذاشت. براساس آنچه روی جلد دیده می‌شود، عنوان این فیلم موردانتظار، جوکر: جنون مشترک است. جنون مشترک اصطلاح پزشکی مورداستفاده برای یک اختلال روانی است که دو نفر یا بیشتر را تحت تاثیر قرار می دهد.

فیلم جوکر به کارگردانی تاد فیلیپس و براساس فیلمنامه‌ای از فیلیپس و اسکات سیلور ساخته شد. این فیلم داستان پیدایش شخصیت جوکر را روایت می‌کند و این که چطور یک دلقک و کمدین ناموفق به خبیث‌ترین شخصیت شرور شهر گاتهام تبدیل شد. با وجود پایانِ بازِ قسمت اول عده‌ای معتقد بودند نیازی به ساخت دنباله این فیلم نیست اما فروش بیش از یک میلیارد دلاری جوکر در گیشه برادران وارنر را برآن داشت که فیلپیس و فینیکس را به ساخت قسمت دوم مجاب کند.

جوکر که در مقایسه با فیلم‌های اقتباسی از داستان های مصور با بودجه نسبتا کمی ساخته شده، در گیشه جهانی فروش استثنایی داشت و ۱ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار فروش کرد.

فینیکس برای بازی در نقش آرتور فلک، مرد مجنونی که تا پایان فیلم به یک تبهکار مردمی تبدیل می شود، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

این فیلم در مجموع در ۱۱ شاخه اسکار نامزد شد و علاوه بر جایزه‌ای که به فینیکس رسید، هیلدور گودنادوتیر نیز برنده جایزه بهترین موسیقی فیلم شد.

نهال