قصه کارآفرینی یک زن در «خلق موقعیت»/ تولید سفال با دست خالی

زنی که تولید مجسمه و کار هنری را از یک زیرزمین متروک شروع کرده و حالا با چندین کارگاه، کارآفرینی کرده است سوژه یک مستند شد. امیرحسین خلیل زاده تهیه کننده و کارگردان مستند «خلق موقعیت» که به جشنواره مستند «سینماحقیقت» راه یافته است در این باره به سینما خراسان گفت: «خلق موقعیت» از مجموعه […]


زنی که تولید مجسمه و کار هنری را از یک زیرزمین متروک شروع کرده و حالا با چندین کارگاه، کارآفرینی کرده است سوژه یک مستند شد.

امیرحسین خلیل زاده تهیه کننده و کارگردان مستند «خلق موقعیت» که به جشنواره مستند «سینماحقیقت» راه یافته است در این باره به سینما خراسان گفت: «خلق موقعیت» از مجموعه «قصه رسیدن» در شبکه مستند سیما تولید شده و موضوع آن اشاره به افرادی دارد که با دست خالی با خلق امکان های مختلف در شرایط فعلی جامعه و در حوزه صنعت شروع به کار تولید کرده اند.

وی افزود: این قسمت که به جشنواره مستند «سینماحقیقت» راه پیدا کرده است، روایتگر قصه یک خانم جوان در شهرستان درود واقع در استان لرستان است که توانسته از هیچ، با کمترین امکانات کسب و کار متفاوتی در زمینه رشته هنرهای تجسمی راه بیندازد و برای حدود ۱۰ نفر به طور مستقیم کار ایجاد کند.

خلیل زاده گفت: سوژه این مستند مهدیه سعیدی علاوه بر این ایجاد شغل با زنده نگه داشتن سنت های اصیل ایرانی جریانی فرهنگی فراهم کرده است. او با فروختن طلاهای ازدواجش و قرض گرفتن از دیگران و تحمل سختی ها، کارش را از یک زیر زمین متروکه آغاز کرده و حالا خودش و همسرش بسیار نیرومند و سرحال و امیدوارانه با هدف جهانی شدن مجسمه هایی که می‌سازند در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارند.

وی در پایان گفت: مهدیه دختری است که در سال های اخیر با وجود شرایط اقتصادی کنونی جامعه توانست کارگاه تولید سفال و سرامیک خود را با اجرای نقش های اصیل اقوام ایرانی روی مجسمه ها راه اندازی و به اجرا در بیاورد.

این مستند ۲۷ دقیقه ای به جشنواره مستند «سینماحقیقت» راه پیدا کرده است و طبق تاریخ اعلام شده از طرف جشنواره اکران می شود.