مجموعه آثار مکتوب حمید متبسم رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از آثار مکتوب حمید متبسم روز جمعه ۱۱ مرداد در شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، آیین رونمایی از آثار مکتوب حمید متبسم روز جمعه ۱۱ مرداد در مجموعه فرهنگی هنری شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود. این برنامه به رونمایی و معرفی دو اثر از حمید متبسم […]


مراسم رونمایی از آثار مکتوب حمید متبسم روز جمعه ۱۱ مرداد در شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، آیین رونمایی از آثار مکتوب حمید متبسم روز جمعه ۱۱ مرداد در مجموعه فرهنگی هنری شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود.

این برنامه به رونمایی و معرفی دو اثر از حمید متبسم تحت عناوین «دوازده نغمه» (قطعاتی برای تار و سه تار) و «زمزمه‌ها» (پارتیتور آلبوم زمزمه‌ها) اختصاص دارد. متبسم آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار و از بنیان‌گذارانِ گروه دستان است.

حمید متبسم از موسیقی دانانی است که به همراه گروه دستان در طرح‌ریزی و اجرای موسیقی‌ِ سازی همگام با موسیقی آوازی نقشی به‌سزا داشته‌است. او همچنین در سال ۱۳۸۷ ارکستر بزرگ سازهای ایرانی مشتمل بر ۴۰ نوازنده و خواننده کر را با همکاری بهرنگ تنکابنی تأسیس کرد. این ارکستر به منظور اجرای قطعه سیمرغ اثری از او برای ارکستر بزرگ، گروه کر و به خوانندگی همایون شجریان تأسیس شد و کار خود را از پاییز ۱۳۸۸ با رهبری محمدرضا درویشی آغاز کرد.

مراسم رونمایی از این دو کتاب با حضور ارشد تهماسبی و نویسنده در کنار جمعی از اهالی فرهنگ و هنر همراه خواهد بود.

این برنامه روز جمعه ۱۱ مرداد از ساعت ۱۷ در شهر کتاب فرشته واقع در خیابان دکتر شریعتی، پایین‌تر از پُل صدر، پلاک ۱۶۷۱ برگزار می‌شود.