مشهد سهمی برابر از جشنواره فیلم فجر می خواهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از ستاد مرکزی جشنواره فیلم فجر خواست که امکان برابری برای نمایش آثار این جشنواره در سینماهای همه استان‌های کشور به وجود آورد، زیرا اینکه در تهران ۲۲ فیلم اما در مشهد تنها ۱۶ فیلم نمایش داده شود، اتفاق خوشایندی نیست.

محمد حسین‌زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره فیلم فجر یکی از رویدادهای هنری بزرگ انقلاب اسلامی است که همه مردم ایران در آن سهیم هستند، لذا همان طور که تلاش شده است زیرساختها به نسبت مساوی در شهرها و روستاها توزیع شود، باید امکان تماشای فیلم در همه استانها فراهم شود.

وی اظهار داشت: همواره تمرکز فیلم های جشنواره فجر در تهران بوده است و استانها سهم کمتری از جشنواره مزبور داشته اند، البته شاید نتوان ستاد جشنواره فیلم فجر را مقصر دانست بلکه تهیه کنندگان نیز نسبت به نمایش فیلم های خود در شهرهای دیگر تردید دارند و نگران انتشار تصاویری از فیلم ها در خارج از فضای سینما هستند.

وی افزود: در صورتی که بتوان مشارکت تهیه کنندگان را جلب کرد، می توان امکان خرید فیلم را برای سینماها فراهم نمود و سینماداران می توانند متناسب با استقبال مردم از فیلم ها، تازه ترین آثار سینمایی را به طور کامل تهیه و در نوبت های مختلف پخش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با انتقاد از پدیده ای به نام رسانه‌نماها گفت: رسانه‌نماها در همه حوزه ها مشکل ایجاد می کنند، امسال در آستانه برگزاری جشنواره فجر در مشهد، انتشار اخبار نادرست توسط برخی رسانه نماها موجب بروز مشکلاتی شد چرا که با توجه به جمعیت مشهد در حال انجام رایزنی هایی بودیم که بتوانیم ظرفیت بیشتری از جشنواره فیلم فجر را برای مردم این شهر دریافت کنیم.

حسین زاده از اهالی رسانه درخواست کرد تا صحبتی نکنند که ستاد جشنواره فیلم فجر به استان بدبین شود، تا بتوان جشنواره خوبی را برای مردم و رسانه های خراسان رضوی رقم زد.

وی بیان کرد: تعداد فیلم های به نمایش درآمده در هر سینما با توجه به فضای موجود در سینماها و موقعیت جغرافیایی آنها، ممکن است متفاوت باشد اما رایزنی ها را انجام می دهیم تا بیشتر سینماها بتوانند فیلم های جدید را نمایش دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان بودجه استان در جشنواره فیلم فجر گفت: بودجه تخصیصی بسیار ناچیز است که قابل بیان نیست.

وی با تاکید بر اینکه حضور تماشاگران در سالن های سینما تنها مشروط به تزریق واکسن کرونا شده است، افزود: فروش بلیت برای فیلم های جشنواره فجر متمرکز خواهد بود و امکان خرید حضوری نیست، از صندلی های سینما ۲ صندلی خالی و یک صندلی امکان استفاده خواهد داشت.

حسین زاده اضافه کرد: خرید بلیت فیلم های جشنواره فیلم فجر فقط به صورت مجازی و از طریق “سینما تیکت” و “سمفا” قابل انجام است و علاقه مندان می توانند از امشب نسبت به خرید بلیت های جشنواره فیلم فجر مشهد به نرخ هر قطعه بلیت ۳۰ هزار تومان اقدام کنند.

وی اظهار داشت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای سینما تشدید شده و به شدت کنترل می شود، همچنین با توجه به تعدد سالن های سینمایی در مشهد در تلاش هستیم از ازدحام جمعیت در سینماها جلوگیری کنیم.

نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه در هشت سینمای مشهد نمایش داده می شود.