موسیقی نواحی موسیقی تمامی ایران است

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، به سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط همومی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان همزمان با برگزاری جشنواره موسیقی نواحی پیامی را منتشر کرد. در پیام علیزاده آمده است: […]


محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، به سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط همومی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان همزمان با برگزاری جشنواره موسیقی نواحی پیامی را منتشر کرد.

در پیام علیزاده آمده است:

«موسیقی نواحی ایران، با آن نگاره‌های رنگ رنگ و گسترۀ باشکوه اساطیری‌اش، گستره‌ای به وسعت ایران بزرگ را دربرمی‌گیرد، چرا که محدود به مرزهای جرافیایی و بعد مسافت نشده است و در هر شهر و دیاری ریشه زده و رشد کرده است.

موسیقی نواحی ایران، موسیقی تمامی ایران است. چونان بذر واحدی است که در همۀ نقاط این سرزمین کهن، پاشیده شده و به فراخور حال و مقال آدمی، ثمر داده است.

موسیقی نواحی، موسیقی انسان ایرانی است. گوشه گوشۀ روح انسانی ایران و بلکه روح ایرانی انسان، در هر گوشه‌ای و مقامی، ساز و آواز سر داده و سرودن را پیشه نموده است.

سیزدهمین جشنوارۀ موسیقی نواحی ایران، امسال نیز چون سال‌های گذشته، به لطف همدلی و همیاری تمامی مسئولان و هنرمندان و جامعۀ فرهنگی استان برگزار و در آستانۀ قرن جدید و به رغم همۀ فراز و فرودهایی که تجربه کرده، می‌رود تا وارد سومین دهۀ عمر خود شود.»