«موغام شور» گرمرودی رونمایی می‌شود/ برگزاری یک کارگاه پژوهشی

مجموعه کتاب «موغام شور» اثر فرامرز گرمرودی نوازنده و پژوهشگرموسیقی یکشنبه پنجم اسفند ماه با همکاری گروه «دلنوازان» باکو در فرهنگسرای نیاوران تهران رونمایی می‌شود. به گزارش سینما خراسان، مجموعه کتاب «موغام شور» اثر فرامرز گرمرودی نوازنده و پژوهشگرموسیقی یکشنبه پنجم اسفند ماه با همکاری گروه «دلنوازان» باکو در فرهنگسرای نیاوران تهران رونمایی می‌شود. این […]


مجموعه کتاب «موغام شور» اثر فرامرز گرمرودی نوازنده و پژوهشگرموسیقی یکشنبه پنجم اسفند ماه با همکاری گروه «دلنوازان» باکو در فرهنگسرای نیاوران تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش سینما خراسان، مجموعه کتاب «موغام شور» اثر فرامرز گرمرودی نوازنده و پژوهشگرموسیقی یکشنبه پنجم اسفند ماه با همکاری گروه «دلنوازان» باکو در فرهنگسرای نیاوران تهران رونمایی می‌شود. این در حالی است که برگزاری کارگاه پژوهشی «مبانی تطبیقی موسیقی موغامات آذربایجان و ردیف دستگاهی ایران» یکی دیگر از برنامه‌های این مراسم است.

فرامرز گرمرودی نوازنده و پژوهشگر موسیقی، رضا مهدوی کارشناس و منتقد موسیقی، بابک خضرایی مدرس و آهنگساز و دامون شش بلوکی نوازنده و پژوهشگر موسیقی از سخنرانان این برنامه هستند.

کتاب «موغام شور» از جمله آثاری است که توسط فرامرز گرمرودی گردآوری شده و توسط الشن منصوراف از چهره‌های جهانی موسیقی و کمانچه نوازی نت نگاری شده و در فستیوال جهانی موغام نیز توسط بزرگانی چون عارف بابایف معرفی شده است. قطعات این کتاب مبتنی بر تطبیق موسیقی ردیف ایران و موغامات آذربایچان است.

مراسم رونمایی از کتاب «موغام شور» روز یکشنبه ۵ اسفند ماه ساعت ۱۷ در تالار کنفرانس فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می‌شود.