نشست خبری جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان آغاز شد/ معرفی داوران

نشست خبری علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان صبح امروز به‌صورت آنلاین برگزار شد. به گزارش سینما خراسان، نشست رسانه‌ای سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان صبح امروز سه‌شنبه ۲۲ مهرماه با حضور علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر این رویداد، برگزار شد. […]


نشست خبری علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان صبح امروز به‌صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش سینما خراسان، نشست رسانه‌ای سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان صبح امروز سه‌شنبه ۲۲ مهرماه با حضور علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر این رویداد، برگزار شد.

این نشست به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون حضور فیزیکی اصحاب رسانه و به‌صورت ارتباط برخط برگزار شد.

این دوره از جشنواره فیلم کودک قرار است به‌صورت فیزیکی و مجازی از ۲۷ مهر تا ۲ آبان برگزار شود.

در ابتدای این نشست علیرضا تابش ضمن عرض تسلیت به مناسبت فقدان استاد اکبر عالمی گفت: وی در جدال با کرونا از بین ما رفت به خانواده او و همه شاگردانش و جامعه هنری تسلیت می‌گویم. در این ایام چهره‌های ارزشمندی مانند محمدرضا شجریان، منوچهر طیاب و… را از دست داده‌ایم از همین جا با خانواده‌های آن‌ها نیز ابراز همدردی می‌کنم.

وی افزود: جشنواره کودک و نوجوان در شرایطی خاص برگزار می‌شود. امیدوارم نخستین تجربه برگزاری جشنواره آنلاین، زندگی بچه‌ها و کودکان و نوجوانان ایران را از آنچه که هست شادتر کند. صاحبان آثار داوران کودک و نوجوان، منتقدان، اهالی رسانه می‌توانند از روز شنبه در حساب کاربری خود فیلم‌ها را به صورت رایگان ببینند، ولی مشترکان این سه پلتفرم به شیوه سابق می‌توانند مراجعه کنند و فیلم‌ها را تماشا کنند.

تابش ادامه داد: کودکان و نوجوانان داور جشنواره هم می‌توانند از شنبه با مراجعه به پلتفرم‌ها فیلم‌ها را به‌صورت رایگان ببینند آن‌ها بعد از تماشای فیلم می‌توانند با مراجعه به بخش داوری رای و نظر خود را ثبت کنند ما مشتاقانه در تدارک این هستیم که در ۶ روز برگزاری جشنواره با مشارکت والدین خود بتوانند در این نظرخواهی شرکت کنند.

وی ادامه داد: بخش دیگر جشنواره که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، بخش کارگاه‌هاست که متقاضیان می‌توانند از روز شنبه بر اساس کدهای تخفیف و با مراجعه به سامانه در دو بخش ملی و بین‌المللی در این کارگاه‌ها حضور داشته باشند. بخش‌های جنبی جشنواره هم در سامانه قابل مشاهده خواهد بود. این رویدادهای جنبی شامل شب‌های اصفهان، مراسم‌های نکوداشت، افتتاحیه و اختتامیه جشنواره و نشست‌های جشنواره هر روز به صورت زنده به نمایش درمی‌آید.

دبیر جشنواره سی‌وسوم فیلم‌های کودکان و نوجوانان افزود: امسال کتابخانه جشنواره به صورت آنلاین کار خود را ادامه می‌دهد. مخاطبان این بخش می‌توانند به مراجعه به بخش کاربری خود در سامانه جشنواره از شنبه به مدت ۶ روز از این بخش استفاده کنند و ارتباط خود با پخش کنندگان آثار و فیلم‌های مورد علاقه برقرار کنند.

تابش گفت: امسال چهارمین المپیاد فیلمسازی هم به صورت مجازی و مبتنی بر پلتفرم‌ها برگزار می‌شود و بچه‌ها در طی چهار روز می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

وی ادامه داد: داوران امسال جشنواره ابراهیم فروزش، پریوش نظریه، حبیب اسماعیلی، فرهاد توحیدی، مهدی خرمیان، فریدون عموزاده خلیلی و حمیدرضا مدقق خواهند بود.

این گزارش به‌روزرسانی می‌شود…