نقدی بر فیلم «پرونده باز است»

یک کارشناس سینما در مشهد درباره فیلم »پرونده باز است» از سری فیلمهای بیستمین جشنواره فیلم فجر مشهد گفت: «پرونده باز است» فیلمی است که باعث می شود پرونده فیلمساز باسابقه برای همیشه برای مخاطب بسته و باز نکرده پس فرستاده شود و تماشای ادامه آن غیرممکن گردد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از نوید اسدیان ، منتقد سینما ، فیلم با تفکر نسل جوان فاصله زیادی دارد و فیلمساز با دغدغه آنان بیگانه است، «پرونده باز است» در حالی به دغدغه نسل جوان پرداخته که شناخت دقیقی نسبت به آن ندارد.

فیلم در ۲۰ دقیقه اول برای مخاطب جدی سینما بسته می شود, گافهای بسیاری در آن است که به چند مورد از آن اشاره می شود.

پژمان بازغی در سکانس اول بازی اش بدون لهجه صحبت می کند اما در سکانس های بعدی لهجه آبادانی دارد، ترانه ای که دو یا سه سال قبل ساخته شده است را در فیلم همراه با نزاع و درگیری که قتل در آن رخ می دهد و مربوط به سال ۱۳۹۰ است، پخش و چند بار تکرار می شود و …

بهتر است آقای پور احمد تلاش کند خاطرات خوب فیلم «خواهران غریب» و سریال «قصه های مجید» را ذهن تماشاگران حفظ کند.

به گزارش سینما خراسان، پرونده باز است فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد و تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی محصول سال ۱۴۰۱ است. داستان درباره یک نوجوان ۱۵ ساله مرتکب قتل شده و حالا در انتظار حکم دادگاه است…

پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، حسین پاکدل، شادی مختاری، علی باقری، سام قریبیان، مه‌لقا باقری از بازیگران این فیلم هستند.

 

نهال