نمایندگی یونیما در موسسه شمایل مشهد ایجاد شد

نمایندگی اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی ایران (یونیما) در موسسه هنرهای نمایشی شمایل مشهد ایجاد شد.

مدیر موسسه هنرهای نمایشی شمایل مشهد روز جمعه در این باره به خبرنگار سینما خراسان گفت: نمایندگی اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی ایران طی آیینی با حضور رییس این اتحادیه در موسسه شمایل ایجاد شد و مسئولیت آن به “مهدی لطفی”، مدیر گروه دپارتمان تئاتر عروسکی این موسسه واگذار گردید.

آرش خیرآبادی افزود: یونیما نمایندگی هایی در استانهای مختلف دارد که انجام فعالیتهای سالانه خود را از طریق این نمایندگی ها دنبال می کند، فعالیتهای این اتحادیه صرفا به داخل کشور محدود نمی شود بلکه برخی فعالیتهایش جنبه بین المللی نیز دارد.

وی اظهار داشت: موسسه هنرهای نمایشی شمایل مشهد در تلاش است از طریق یونیمای خود عروسکهای بومی منطقه خراسان را شناسایی و در وهله نخست به مردم ایران و سپس به دنیا معرفی کند.

مدیر موسسه هنرهای نمایشی شمایل گفت: استعدادهای بسیار زیادی در زمینه هنرهای نمایشی بویژه نمایش عروسکی در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی وجود دارد که این موسسه در تلاش برای بهره گیری از این استعدادها و انجام فعالیتهای خلاقانه در زمینه هنرهای عروسکی در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت است.

خیرآبادی اضافه کرد: برنامه کوتاه مدت موسسه هنرهای نمایشی شمایل در خصوص هنرهای عروسکی، طبق آنچه که اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی ایران به آن محول کرده است، برگزاری جشنواره ای مربوط به کودکی رستم و معرفی عروسک اوست که طبق داستانی که در شاهنامه نقل شده، به مناسبت تولد او ساخته شده بود.

وی اظهار داشت: برنامه میان مدت موسسه هنرهای نمایشی شمایل در خصوص هنرهای عروسکی، شناسایی هنرمندان عروسک گردان و عروسک ساز بومی در خراسان رضوی و حتی استانهای خراسان شمالی و خراسان جنوبی است.