هنرمندان گروه باران در شاهرود روی صحنه می‌روند

شاهرود میزبان دو نمایش از گروه باران است که از دل جامعه توان‌خواهان سربرآورده و نام توانمندان را به دوش می‌کشند و با ۵۷۹ اجرا نشان داده‌اند که هیچ‌کاری برایشان نشدنی نیست. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، دو نمایش راز درخت مقدس و خانم خزوک از گروه بچه‌های باران در حالی به ایستگاه […]


شاهرود میزبان دو نمایش از گروه باران است که از دل جامعه توان‌خواهان سربرآورده و نام توانمندان را به دوش می‌کشند و با ۵۷۹ اجرا نشان داده‌اند که هیچ‌کاری برایشان نشدنی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، دو نمایش راز درخت مقدس و خانم خزوک از گروه بچه‌های باران در حالی به ایستگاه شاهرود رسیده که نقش آفرینان این کارهای پرطرفدار توانخواهان دیروز و توانمندان امروز لقب دارند، افرادی که نشان داده‌اند هیچ کاری در برابر همت بزرگشان نشدنی نیست.

کارگردان این دو تئاتر ضمن بیان اینکه گروه بچه‌های باران رکوردداران تعداد اجرای تئاتر ایران محسوب می‌شوند، ابراز داشت: این تئاتر با هدف آگاهی رسانی از مراحل درمانی معلولان و ترویج فرهنگ کارآفرینی برای این قشر و همچنین تغییر نگرش هموطنان از ترحم به احترام در مقابل این افراد در سراسر کشور، اجرا می‌شود.

حمید کیانیان افزود: این گروه پرتلاش تاکنون به ۳۳ شهر سفر کرده‌اند و تلاش شده تا با سبک نوین و اثرگذار تئاتر درمانی، به آفرینش اجراهایی زیبا در سراسر کشور بپردازند همچنین ایجاد انگیزه، عشق و امید در میان هموطنان از دیگر اهداف این گروه است.

وی بابیان اینکه پانصد و هفتاد و نهمین اجرای هنرمندان موسسه خیریه توانمندسازی بچه‌های باران شامل گروه تئاتر، موسیقی و صنایع‌دستی معلولان جسمی حرکتی مشهد مقدس در شاهرود روی صحنه می‌رود، تاکید کرد: دو نمایش در شاهرود اجرا می‌شود که نویسندگی نمایش سه روز اول بانام «راز درخت مقدس» با «داوود کیانیان» و نمایش دوم یعنی «خانم خزوک» با مرحوم جبار باغچه‌بان بوده است.

کیانیان با بیان اینکه اولین کار از ۱۴ الی ۱۶ تیر و دومین کار از ۱۷ الی ۱۹ تیرماه جاری در تالار بهمن، مجتمع فرهنگی هنری مهر جنب فرمانداری شاهرود به روی صحنه خواهد رفت، گفت: این گروه در جشنواره‌های متعدد از جمله چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر اصفهان و در میان شش کشور آلمان، ایتالیا، بلژیک، هلند، ارمنستان و اوگاندا و ۳۵ گروه تئاتری داخلی حضور داشته است، همچنین این گروه توانسته ۱۶ رتبه برتر، منتخب و برگزیده جشنواره را کسب کند.