پیکر فرزین بنکدار تشییع شد/ ماجرای اخراج استاد و بازگشتش به موزه

مراسم تشییع پیکر فرزین بنکدار مرمت‌کار پیشکسوت آثار هنری صبح دوشنبه ۱۹ فروردین‌ماه از مقابل موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. به گزارش سینما خراسان، مراسم تشییع پیکر فرزین بنکدار مرمت‌کار پیشکسوت آثار هنری صبح دوشنبه ۱۹ فروردین‌ماه با حضور هادی مظفری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، احسان آقایی رئیس موزه هنرهای معاصر، عبدالرحیم سیه‌کارزاده، حسن […]


مراسم تشییع پیکر فرزین بنکدار مرمت‌کار پیشکسوت آثار هنری صبح دوشنبه ۱۹ فروردین‌ماه از مقابل موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

به گزارش سینما خراسان، مراسم تشییع پیکر فرزین بنکدار مرمت‌کار پیشکسوت آثار هنری صبح دوشنبه ۱۹ فروردین‌ماه با حضور هادی مظفری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، احسان آقایی رئیس موزه هنرهای معاصر، عبدالرحیم سیه‌کارزاده، حسن نوفرستی، غلامرضا نامی، امیر راد و جاوید رمضانی از مقابل موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

احسان آقایی رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در این مراسم، محاسن مرحوم بنکدار را بیش از آن دانست که بتوان در مورد آن سخن گفت و افزود: همکاری با فرزین بنکدار برای من افتخار بزرگی بود، آخرین روزی که او را دیدم، ۲۷ اسفند ماه سال گذشته بود که علیرغم بیماری به موزه آمده بود و روی یکی از آثار کار می‌کرد.

وی گفت: استاد فرزین بنکدار نخستین مرمت کار آثار مدرن و معاصر در ایران بود. سال‌ها قبل که اسناد آثار موزه هنرهای معاصر تهران را بررسی می‌کردم کمتر کارهایی بود که امضای استاد بنکدار به عنوان کارشناس زیر آن‌ها نباشد.

غلامرضا نامی هنرمند نقاش نیز در این مراسم در سخنانی گفت: زمانی که چندین سال پیش بیمار شد، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخراج شد اما با پیشنهاد علیرضا سمیع‌آذر مدیرکل تجسمی وقت به او، به موزه بازگشت و از آن سال‌ها تاکنون با عشق به کارش ادامه داده است.

در ادامه هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی نیز با قرائت دوبیتی، گفت: عشق به کار برای فرزین بنکدار پایانی نداشت. او بیمار بود اما نگران آثار مرمتی زیر دستش بود.

وی بیان کرد: به جامعه تجسمی برای این ضایعه تسلیت می‌گویم و غفران ابدی را برای این استاد فرزانه خواستارم.

امید بنکدار فرزند زنده‌یاد بنکدار نیز در سخنانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موزه هنرهای معاصر تهران، هنرمندان و همه دوستان پدرش تشکر کرد.

در پایان مراسم، به امامت حجت‌الاسلام دعایی نماز میت برگزار و سپس پیکر مرحوم بنکدار به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.