کتاب «پهلوان و پهلوانی» رونمایی می‌شود

کتاب «پهلوان و پهلوانی» اثر محمدباقر آقامیری روز جمعه ۵ مهر در فرهنگسرای اندیشه رونمایی می‌شود. به گزارش سینما خراسان، کتاب «پهلوان و پهلوانی» اثر محمدباقر آقامیری روز جمعه ۵ مهر با حضور اساتید هنر و مینیاتور در فرهنگسرای اندیشه رونمایی می‌شود. محمدباقر آقامیری مدرک دکترای درجه یک هنر در نقاشی و هنرهای اسلامی را […]


کتاب «پهلوان و پهلوانی» اثر محمدباقر آقامیری روز جمعه ۵ مهر در فرهنگسرای اندیشه رونمایی می‌شود.

به گزارش سینما خراسان، کتاب «پهلوان و پهلوانی» اثر محمدباقر آقامیری روز جمعه ۵ مهر با حضور اساتید هنر و مینیاتور در فرهنگسرای اندیشه رونمایی می‌شود.

محمدباقر آقامیری مدرک دکترای درجه یک هنر در نقاشی و هنرهای اسلامی را از شورای عالی فرهنگ و هنر، دریافت کرده و در کار مینیاتور، خود را از شیفتگان و شاگردان محمود فرشچیان می‌داند. وی معتقد است فرشچیان مبدع و پیشتاز مینیاتور، درعین قلم‌گیری‌های سنتی مینیاتور، دارای محتوایی نو و معاصر است.

این هنرمند مینیاتوریست سال‌ها در دانشگاه‌ها و هنرستان‌های معتبر کشور از جمله هنرستان هنرهای تجسمی پسران به تدریس پرداخته و تدریس دروسی چون طراحی قالی، ‌کاشی، تذهیب و مینیاتور را عهده دار بوده است. آقامیری تاکنون تصویرسازی و تذهیب نقاشی بیش از ۴۰ عنوان از کتاب‌های تاریخی و ادبی و مذهبی را به عهده داشته است و بیش از ۳۰ جلد قرآن را تذهیب و ترصیح کرده است‌.

در حاشیه رونمایی از این‌کتاب، نمایشگاهی از آثار آقامیری هم از روز جمعه ۵ مهر به‌مدت یک هفته در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه دایر می‌شود.

این‌برنامه روز جمعه ۵ مهر از ساعت ۱۶ در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پا سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی برگزار می‌شود.