یونیما برای ترویج مهربانی و ارتقا هنر تلاش می کند

رییس اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی ایران (یونیما) گفت: یونیما از طریق توسعه نمایش عروسکی و بازشناسی عروسکهای محلی و ایرانی، ترویج مهربانی و ارتقای فرهنگ و هنر فارغ از هرگونه دغدغه در خصوص تبعیض و تفاوت بین فرهنگها و ملتها را دنبال می کند.

اردشیر صالح پور روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: یونیما به معنای اتحادیه بین‌المللی نمایشگران عروسکی در جهان است که با حضور بیش‌ از ۱۵۰ کشور رسمیت دارد و ۹۱ سال از عمرش می گذرد.

وی خاطر نشان کرد: یونیما سالها است که در ایران ایجاد شده و در ۱۵ استان نمایندگی دارد و امروز دفتر نمایندگی خود را در استان خراسان رضوی و در موسسه هنرهای نمایشی شمایل مشهد می گشاید.

رییس اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی ایران (یونیما) گفت: همیشه ایران فرهنگی مدیون خراسان بزرگ بوده چرا که این منطقه قرنهای متمادی پهنه ادب، علم و هنر به شمار رفته است و به زعم من تاسیس یونیما در مشهد می تواند در گسترش فرهنگ نمایش عروسکی و برنامه‌های عروسکی فوق‌ العاده تاثیرگذار باشد.

صالح پور ادامه داد: موسسه هنرهای نمایشی شمایل مشهد نیز میزبانی نمایندگی یونیما در خراسان را پذیرفته و مسئولیت آن را هم “مهدی لطفی” یکی از هنرمندان خلاق هنرهای عروسکی و دانش آموختگان دانشگاه هنر برعهده گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد، یونیما در موسسه هنرهای نمایشی شمایل بتواند مسیر رونق تئاتر عروسکی در خراسان را گشوده و تلاش خود را معطوف به یافتن عروسکهای سنتی بومی و محلی این منطقه و کشف جریانهای نهفته در فرهنگ نمایش عروسکی آن کند.

رییس اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی ایران (یونیما) گفت: یونیما در موسسه شمایل می تواند ضمن انجام فعالیتهای فرهنگی مدرن، برگزاری همایش هایی را در دستور کار قرار دهد که می تواند اقلیم خراسان بزرگ را با پهنه کشورهای همجوار که زمانی جزو خراسان بوده اند، متصل کند.