آثار علیرضا مشایخی در جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌شود

فریماه قوام صدری مدرس و نوازنده پیانو در چارچوب برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر آثاری از علیرضا مشایخی را برای مخاطبان اجرا می‌کند. به گزارش سینما خراسان، فریماه قوام صدری با اعلام این خبر گفت: در جشنواره امسال قرار است آلبوم پیانوی شهرزاد ساخته علیرضا مشایخی را اجرا کنم. «شهرزاد» ۹ فصل دارد […]


فریماه قوام صدری مدرس و نوازنده پیانو در چارچوب برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر آثاری از علیرضا مشایخی را برای مخاطبان اجرا می‌کند.

به گزارش سینما خراسان، فریماه قوام صدری با اعلام این خبر گفت: در جشنواره امسال قرار است آلبوم پیانوی شهرزاد ساخته علیرضا مشایخی را اجرا کنم. «شهرزاد» ۹ فصل دارد که هر فصل روایت‌گر یک موضوع خاص است. در ابتدای هر فصل روبیکا شاکر روایت‌هایی را می‌خواند و بعد از خواندن، تک نوازی پیانو توسط من اجرا می‌شود.

قوام صدری ادامه داد: داستان شهرزاد که زاده‌ تخیل استاد مشایخی است، محملی برای بیان اندیشه‌های فلسفی است و به موضوعات مختلف می‌پردازد. هر روایت در یک مکان خاص اتفاق می‌افتد و بعد از آن قطعه مرتبط را آن اجرا می‌شود. آلبوم شهرزاد درسال ۱۳۸۰ توسط کانون موسیقی اداره‌ کل امور فرهنگی و فوق برنامه‌ دانشگاه تهران تولید شد و پیش از این در سال ۱۳۷۷ با اجرای من و روایت خوانی حسین رحیمی در تالار وحدت به اجرا در آمده بود.

این نوازنده درباره تم اصلی جشنواره امسال که توجه به آهنگسازان ایرانی است گفت: از نظر من هیچ وقت در این مورد کوتاهی وجود نداشته است. من فکر می‌کنم همه افراد در همه جایگاهی که بودند تلاش کردند تا شأن آهنگسازان ایرانی رعایت شود. من این موضوع را خودم به شخصه بارها به دانشجویانم یادآوری کردم و از آن خواسته‌­ام اگر قطعه‌ه­ای را اجرا می‌کنند حتما قطعه یک آهنگساز ایرانی باشد.