آرزوی اکران محرم برای «خون خدا»

تهیه‌کننده فیلم «خون خدا» بیان کرد این فیلم یک اثر امام حسینی(ع) است و ابراز امیدواری کرد که در محرم اکران شود. به گزارش سینما خراسان، نشست خبری فیلم سینمایی «خون خدا» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس میرزایی، با حضور سیاوش حقیقی تهیه‌کننده، فرید سجادی حسینی، لعیا عباس میرزایی تدوینگر، هاشم فغانی طراح چهره پردازی، شهرام […]


تهیه‌کننده فیلم «خون خدا» بیان کرد این فیلم یک اثر امام حسینی(ع) است و ابراز امیدواری کرد که در محرم اکران شود.

به گزارش سینما خراسان، نشست خبری فیلم سینمایی «خون خدا» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس میرزایی، با حضور سیاوش حقیقی تهیه‌کننده، فرید سجادی حسینی، لعیا عباس میرزایی تدوینگر، هاشم فغانی طراح چهره پردازی، شهرام نجاریان مدیر فیلمبرداری، پیام آزادی آهنگساز، بهزاد جعفری طادی طراح صحنه ولباس، رضا اخلاقی‌راد، شیوا ابراهیمی، خسرو احمدی، سعید داخ، میثاق جمشیدی، علیرضا ثانی‌فر و امین میری بازیگران پروژه در محل پردیس ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مرتضی‌علی عباس‌میرزایی گفت: هرکسی در زندگی شخصی خود به یک سری معنا و مفهوم می‌رسد که متفاوت با دیگران است، قصه گفتن نیز همین‌طور است و تعریف هر کس متفاوت است، به دنبال معانی جدید هستم تا با زبان سینما آن را بیان کنم.

سیاوش حقیقی ادامه داد: این فیلم روایتی از عاشورا بود و دوست داشتم آن را بسازم. خون خدا یک داستان امام حسینی است و فیلم با حضور و همراهی عوامل فیلم ساخته شده است. این اثر بسیار لوباجت است و ۳۰ درصد از بودجه توسط فارابی تامین شده است که مبلغ آن ۲۰۰ میلیون تومان بود.

عباس میرزایی بیان کرد: اگر مردم دنبال کار متفاوت باشند حتما این فیلم را می‌بینند، هیچ گاردی به هنر و تجربه ندارم اما هیچگاه به این فکر نمی‌کنم در چه گروهی اکران شود.

حقیقی درباره اکران توضیح داد: امیدوارم این اثر در ایام محرم اکران شود. این فیلم بازیگر گیشه ندارد، اما بازیگران حرفه‌ای تئاتر در این پروژه حضور دارند.

رضا اخلاقی‌راد بازیگر این پروژه گفت: هر نقشی، دشواری‌های خود را دارد، من محدودیت‌هایی در این نقش داشتم چرا که دیالوگی نداشتم، برای نقشم تحقیقات میدانی داشتم و کارتون خواب‌هایی را دیدم که باورم نمی‌شد؛ کارتون خوابی که رتبه ۷۷ کنکور بود یا یک نفر دیگر کارخانه‌داری بود که ورشکست شده بود.

فرید سجادی حسینی نیز بیان کرد: در هیچ فیلمی که بازی کردم از نقشم راضی نیستم و به خود انتقاد زیاد دارم اما این فیلم را دوست داشتم.

خسرو احمدی هم درباره بازی در این نقش گفت: نقش خود را دوست داشتم، بار اول که فیلم را دیدم دوست نداشتم اما امروز حس کردم که این اثر یک شاهکار است.

عباس میرزایی ادامه داد: قرار بود این فیلم قبل از انزوا ساخته شود، گاهی برای کسانی اتفاقی رخ می‌دهد که جایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهد و جامعه با آنها مانند انگل برخورد می‌کنند، در صورتی که با محبت می‌توانیم به هم کمک کنیم.

حقیقی درباره شرایط سخت تولید گفت: دلیل این سختی بحث تعدد لوکیشن بود و حتی بخشی از عاشورا و تاسوعا بازسازی شده است. دریافت پروانه ساخت تنها ۳ روز طول کشید و ما بلافاصله فیلمبرداری را آغاز کردیم.

عباس میرزایی درباره خشونت توضیح داد: من از خشونت بدم می‌آید و اجازه نمیدهم صحنه های خشونت آمیز در فیلم من باشد.

وی درباره وجود معجزه در «خون خدا» بیان کرد: اینکه ما همین الان زنده هستیم یک معجزه است، اینکه امام حسین(ع) برای من سمبل حقیقت است و در بین ما است، چرا نباید امام حسین(ع) به یک کارتون خواب نگاه کند.