آغاز به کار گالری آس با نمایشگاه گروهی ویدئو آرت «اولین بار من»

گالری آس، فعالیت خود در سال ۱۳۹۹ و بعد از قرنطینه با نمایشگاه گروهی ویدئوآرت با عنوان «اولین بار من» از ۹ خرداد آغاز می کند. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی گالری، گالری آس فعالیت خود در سال ۱۳۹۹ و بعد از قرنطینه دوران کرونا را با نمایشگاه «اولین بار من» […]


گالری آس، فعالیت خود در سال ۱۳۹۹ و بعد از قرنطینه با نمایشگاه گروهی ویدئوآرت با عنوان «اولین بار من» از ۹ خرداد آغاز می کند.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی گالری، گالری آس فعالیت خود در سال ۱۳۹۹ و بعد از قرنطینه دوران کرونا را با نمایشگاه «اولین بار من» آغاز می‌کند. این نمایشگاه دربردارنده مجموعه‌ای از آثار ویدئو آرت است که با کیوریتوری آسیه سلیمیان و به مدیریت هنری شهرام انتخابی شکل‌گرفته است.

نسترن آزادی، آناهیتا آقاطاهر، سیما باقرزاده، رجا بهروش، ابراهیم خبازی، هانیه کاشانی، نگار عالم زاده گرجی و حسام نیک‌فال هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

در تاریخ هنر معاصر ایران کمتر به رسانه ویدئوآرت پرداخته‌شده و عمدتاً مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. این نمایش شامل ویدئو پرفورمنس، شبه مستند و ویدئوهای تجربی است. آثار نمایشگاه «اولین بار من» را می‌توان از نخستین فعالیت‌های ویدئویی هنرمندان این پروژه معرفی کرد، که حاصل شرکت در ورکشاپ‌های تاریخ هنر ویدئوی بین‌المللی و بررسی اجمالی مهمترین آرت‌ورک‌های تولید شده در این رشته به سرپرستی شهرام انتخابی و از مجموعه تولیدات مشترک «فکتوری تی تی» است.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه به قلم آسیه سلیمیان آمده است: «محور اصلی این نمایشگاه؛ شاخصه هنر معاصر و به خصوص ویدئوآرت، انعکاس وضعیت بی‌پناهان، ناامیدان، تراژدی‌ها، تناقض‌ها، و همین‌طور آگاه‌سازی وضعیت سیاسی و اجتماعی دوران خود است. بنابراین، بحث زیبایی‌شناسی که با آثار تولید شده در این پروژه سر و کار دارد، هنری است بر اساس توانایی زیبایی شناسه‌ای که دارای ماهیت حقیقت‌جویی است. با فهم حقیقت، درک محدودیت‌ها و به چالش کشیدن آنچه تحمیل شده است که امیدوارانه، سرزنده و با صلح خود را بیان می‌کند. به‌طورکلی زیبایی‌شناسی و حقیقت از هم جدا نیستند.

«اولین بار من» نمایشگاهی است که در آن عقلانیت متداول در فرهنگ غالب یا همان فرهنگ‌عامه را مورد سوال قرار می‌دهد: صنعت فرهنگی که عملکرد آن، پرداختن به موارد جزئی و ساخته و پرداخته و نابودی ایده و تمامیت است. اینجاست که محتوا و کلیت اهمیت بیشتری از تأکید بر رنگ‌آمیزی دارد. در این نمایشگاه با مجموعه آثاری روبه‌رو هستیم که در راستای محاکات با صورت‌های مجازی، گسستن‌ها، پیوندها و تناقض‌هاست. لایه‌های اجتماعی، ساختارها و پیوندها از سرپوش‌های کشیده شده بر آن‌ها بیرون می‌آیند. این آورده محاکاتی هم یک انتقاد است و هم یک بیداری ست. بیداری‌ای که گاه آورده‌اش دیده و شنیده نمی‌شود.»

نمایشگاه گروهی «اولین بار من» ۹ خرداد تا ۲۰ تیر ۱۳۹۹ در گالری آس برپا خواهد شد. علاقه‌مندان برای بازدید آثار می‌توانند با وقت قبلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با شماره ۲۲۶۷۸۵۹۲ تماس بگیرند و به گالری آس به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ مراجعه کنند.