آیین تکریم و معارفه رئیس«حوزه هنری»/باهمه هنرمندان انقلاب برادریم

آئین تکریم محسن مؤمنی‌شریف رئیس سابق و معارفه محمدمهدی دادمان رئیس جدید حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در تالار اندیشه برگزار شد. به گزارش سینما خراسان، آیین تکریم رئیس سابق و معارفه رئیس جدید «حوزه هنری» سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز یکشنبه ۸ تیرماه در محل تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد. در پی […]


آئین تکریم محسن مؤمنی‌شریف رئیس سابق و معارفه محمدمهدی دادمان رئیس جدید حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در تالار اندیشه برگزار شد.

به گزارش سینما خراسان، آیین تکریم رئیس سابق و معارفه رئیس جدید «حوزه هنری» سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز یکشنبه ۸ تیرماه در محل تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد.

در پی حکم حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مؤمنی‌شریف پس از ۱۰ سال سکان ریاست حوزه هنری را به محمدمهدی دادمان واگذار کرد.

آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید حوزه هنری با حضور تعدادی از هنرمندان و نویسندگان در تالار اندیشه در حال برگزاری است.

پیش از آغاز رسمی این مراسم مهمانان شرکت‌کننده در برنامه با حضور در مزار شهدای محوطه حوزه هنری با شهدای انقلاب و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

حجت‌الاسلام قمی، حجت‌الاسلام قاسمیان، محسن مؤمنی‌شریف، محمد حمزه‌زاده، داریوش ارجمند، سید محمد طباطبایی، علیرضا تابش، مرتضی سرهنگی، عبدالحمید قدیریان، کوروش زارعی، محسن کاظمی، علی محمد مودب، محمدرضا سنگری، حجت‌الاسلام سلیمانی، سعید بیابانکی و… از جمله مدیران و چهره‌های فرهنگی حاضر در این مراسم هستند.

در ابتدای این برنامه بعد از قرائت آیاتی از قرآن مجید و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران کلیپی از عملکرد مدیریت پیشین «حوزه هنری» سازمان تبلیغات اسلامی برای مخاطبان اجرا شد، بعد از این بخش بود که رسالت بوذری مجری برنامه روی صحنه آمد به قرائت شعری با حال و هوای دهه کرامت پرداخت.

هر کس برای انقلاب کار کند، ما برادرش هستیم

مرتضی سرهنگی از نویسندگان شاخص ادبیات دفاع مقدس در ادامه برنامه گفت: امروز از بزرگ‌ترهای مجلس اجازه می‌گیرم و چند جمله‌ای را به شما می‌گویم. به آقای مومنی از دوستان قدیمی خودم بعد از ۱۰ سال خسته نباشید می‌گویم. به جناب آقای دادمان که از فردا در میز و صندلی اتاق آقای مومنی می‌نشینند هم خوش آمد می‌گویم.

وی ادامه داد: من فقط به این چند نکته بسنده می‌کنم که اعتماد مردم به حوزه هنری یک ثروت ابدی برای این سرزمین است. ما اجازه نداریم از این ثروت کم کنیم و به کشورمان ضرر بزنیم، برای همین هر کس برای ادبیات و انقلاب و جنگ کار می کنند ما برادرش هستیم.

جهت‌دهی آینده فرهنگی کشور در «حوزه هنری»

محمد علی رجبی دوانی هنرمند نگارگر و از مدرسان برجسته حوزه نقاشی هم در ادامه با اشاره به نقش حوزه هنری در جریان فعالیت‌های فرهنگی و هنری انقلاب توضیح داد: می‌دانید که حوزه اندیشه و هنر اسلامی نام اول مجموعه حوزه هنری بود. اما بعد گروهی از هنرمندان تجسمی دور هم جمع شدند و از آقای سلحشور و دوستانشان دعوت کردند تا در اینجا مشغول به کار شوند. ما از همان ابتدا برای نام گذاری این مجموعه «حوزه اندیشه و هنر و اسلامی» را انتخاب کردیم که اول معتقد به انقلاب اسلامی باشد و بعد آثاری متناسب با نقلاب تولید کند. اینجا باید مرکزی باشد که برای آینده هنر کشور جهت دهی بدهد.

وی افزود: در سال‌های اول که این مرکز راه افتاد بسیار مومنانه کار کردند و همه بدون توقع مالی کارهای زیادی انجام می‌دادند. در این زمان رابطه ما با جضرت امام (ره) رابطه تنگاتگی بود. حتی برای موسیقی هم با ایشان صحبت می‌کردیم که ایشان می‌فرمودند شما چون به خاطر خدا قیام می‌کنید پس هنر برای شما وسیله نیست. بنابراین در این راه با رهنمودهای ایشان کار را ادامه می‌دادیم. این در حالی است که بعدها مقام معظم رهبری هم با رهنمودهای روشنگرانه خود همراه هنرمندان حوزه هنری بودند.

این مدرس گفت: جای تأسف داشت که این فضا بعدها تبدیل به یک مجتمع اداری شد. موضوعی که باعث شد بسیاری از نیروهای اولیه و هنرمند از آن بی‌بهره باشد. ما باید یک بار دیگر برگردیم به آنچه که هنر می‌خواهد. هنری که باید در جهت انقلاب و نیک نفسی باشد. هنری که اداری باشد، قطعاً از بالا به پایین برای آن دستور می‌رسد و این اصلاً شایسته نیست.

وی افزود: همه اینها را گفتم که اظهار امیدواری کنم که این مرکز بدل به همان حوزه هنری که انتظار داریم شود. قطعاً محسن مؤمنی شریف هم مؤمن و هم شریف است و من در جلسات متعدد از نزدیک در جریان فعالیت‌های ارزشمندش بوده‌ام. به هر حال امیدوارم محمد مهدی دادمان هم تلاش کند که حوزه هنری به اصالت «حوزه هنر و اندیشه اسلامی» بازگردد و ما توفیق داشته باشیم که در دوره جدید شاهد تحول عظیمی در عرصه هنر انقلاب باشیم.

بعد از صحبت‌های رجبی دوانی کلیپی از فعالیت‌های حوزه هنری در دوره ۱۰ ساله مدیریت محسن مؤمنی شریف پیش روی مخاطبان قرار گرفت.