اشکال خطیبی و شروعی تازه در «خاتون»

بازگشت «اشکان خطیبی» پس‌ از دوری چند ساله از بازیگری فیلم و سریال با «خاتون», شروعی تازه برای او از مسیر نمایش خانگی است.

به گزارش روز جمعه سینما خراسان به نقل از فیلم نیوز، دوشنبه‌ شب سریال خاتون به نویسندگی و کارگردانی تینا پاک‌روان منتشر شد سریالی عاشقانه تاریخی که در مرکز آن زوج خاتون و شیرزاد ملک قرار گرفته‌اند طبیعتاً قسمت اول به اهمیت رابطه این دو شخصیت با بازی‌های نگار جواهریان و اشکان خطیبی اختصاص داشت و سکانس‌های عاشقانه در آن به‌وفور یافت می‌شد اما نکته‌ای که پیش‌از شروع پخش و در تبلیغات این مجموعه بان توجه شده بود بازگشت اشکان خطیبی پس‌از دوری چند ساله از بازیگری فیلم و سریال با «خاتون» است.

خطیبی پس‌از فیلم «نگار» مدتی از سینما فاصله گرفت, «بچه‌های نسبتاً بد» هم آخرین سریالش بود که سال ۱۳۹۲ از تلویزیون پخش شد و شاید نادیده گرفتن بازی خوبش در فیلم «سینما نیمکت» بی‌تاثیر در فاصله موقت و از بازیگری مقابل دوربین نبود.

از آنجایی‌ که او علاقه‌مند به تجربه کردن رشته‌های مختلف هنری است بیشتر به سمت کاویدن تجربه‌های دیگر رفت. فعالیت‌هایش در تئاتر به‌عنوان بازیگر، مترجم و کارگردان ادامه یافت و در موسیقی همچنان به‌دنبال کشف فضاهای تازه بود.

او در این پنج سال توانست وجه دیگری از توانایی‌های خود را اثبات و موقعیت‌های تازه‌ای را تجربه کند. خطیبی به تعلیم و تدریس بازیگری سینما و تئاتر برای نوجوانان و جوانان روی آورد. او در زمینه ترجمه کتاب فعالیت کرد و مدتی هم مدیر هنری پردیس تئاتر شهرزاد شد.

همچنین اجرای مسابقه «پنج‌ ستاره» و «داوری خنداننده شو» از دیگر فعالیت‌های او بود. اشکان خطیبی مدتهاست فعالیتهای گسترده خیرخواهانه‌اش همزمان با شیوع بیماری کرونا و کمک به خانواده‌های کم‌درآمد را هم ادامه می‌دهد و پویش جمع‌آوری پول برای خرید تبلت برای کودکان بی‌بضاعت از کارهای باارزش و ماندگار این هنرمند در این روزهای سخت است.

خطیبی باوجود تمام دغدغه‌های مختلفی که در هنر دارد اما بااین‌حال بیشترین شهرت خود را به واسطه بازی در سریال به دست آورده‌ است، سریال‌هایی مانند «این راهش نیست»، «گل‌های گرمسیری»، «در مسیر زاینده‌رود»، «بچه‌های نسبتاً بد»، مجموعه‌های او اغلب آثار مخاطب پسند بوده‌اند و به تجربه‌های موفقی در کارنامه‌اش تبدیل شده‌ است.

حال از آنجایی‌که این روزها شبکه نمایش خانگی برای بسیاری از بازیگران توانسته به نقطه عطف تبدیل شود باید منتظر ماند تا نقش «شیرزاد ملک» یک جهش در دوران تازه از فعالیت اشکان خطیبی باشد و در جایگاه قابل‌ توجهی از کارنامه‌اش قرار بگیرد.

روشنا