اعلام برگزیدگان سوگواره فیلم کوتاه «سوگ در خانه»

برگزیدگان نخستین سوگواره فیلم کوتاه «سوگ در خانه» با حضور اهالی رسانه معرفی شدند. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی برنامه، مراسم اختتامیه نخستین سوگواره فیلم کوتاه «سوگ در خانه» صبح دیروز ۲۳ آبان با حضور حداقلی و رعایت پروتکل های بهداشتی در مجموعه راه ایمان برگزار شد. در این مراسم مجید […]


برگزیدگان نخستین سوگواره فیلم کوتاه «سوگ در خانه» با حضور اهالی رسانه معرفی شدند.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی برنامه، مراسم اختتامیه نخستین سوگواره فیلم کوتاه «سوگ در خانه» صبح دیروز ۲۳ آبان با حضور حداقلی و رعایت پروتکل های بهداشتی در مجموعه راه ایمان برگزار شد. در این مراسم مجید مجیدی مدیر رویداد، نرگس آبیار عضو هیات داوران، برگزیدگان، نماینده و مدیرعامل شرکت نماوا، اعضای دبیرخانه و تعدادی از اهالی رسانه حضور داشتند. از غایبان این مراسم می توان به رضا میرکریمی از اعضای هیات داوران و اختیاری نماینده آیت الله سیستانی و مدیرعامل موسسه فرهنگی و خیریه راه ایمان اشاره کرد که به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در قرنطینه خانگی به سرمی برند.

در ابتدای این برنامه مجید مجیدی با حضور روی صحنه مراسم عنوان کرد: همه ۲۲۲ نفری که در این رویداد شرکت کردند، برنده هستند، همه آنها تلاش کردند برای ساحت مقدس آقا اباعبدالله الحسین(ع) اثری را خلق کنند و هرکسی که در این راه قدمی برداشت برنده اصلی است. من به همراه موسسه راه ایمان توفیق این را داشتم که در مباحث فرهنگی حضور داشته باشم به خصوص این سوگواره و پرداختن به مباحث عاشورایی که به عقیده من جایش خالی بود.

وی افزود: این رویداد، رویداد بسیار بزرگی است و امیدوارم سال به سال بزرگ تر و پرشکوه تر شود. واقعه اربعین به جمعیت بی شمار آن بسیار مبحث مهمی است و جا دارد بیشتر به مباحث عاشورایی پرداخته شود اما این مراسم امسال به دلیل شرایط کرونایی به صورت «سوگ در خانه» برگزار شد. در پایان از افرادی که در برگزاری این جشواره سهیم بودند و همچنین از هیات داوران تشکر می کنم و برای رضا میرکریمی عزیز آرزوی سلامتی دارم.

در ادامه نرگس آبیار با حضور روی صحنه مراسم عنوان کرد: برای من حضور در این سوگواره سعادتی بود. با توجه به قدمتی که آیین های عاشورایی در کشور ما دارد و در جان مردم نفوذ کرده است به نظرم لازم بود که در این دوران، این سوگواره برگزار شود.

در ادامه برگزیدگان به شرح زیر معرفی شدند:

برگزیدگان چهارم تا دهم این رویداد

هر کدام از برگزیدگان برنده یک سکه تمام بهار آزادی، لوح تقدیر و یک قطعه فرش متبرک حرم امام رضا (ع) شدند که اسامی شان به ترتیب حروف الفبا عبارتند از «آنتن» به کارگردانی سینا شفیعی، «اتصال دوباره» ساخته مصیب حنایی، «به تو از دور سلام» ساخته مهدی شاهسواری، «تاسوعا خونه مادر بزرگ» ساخته مهشاد ولی، «چهارراه» ساخته احسان طالبی، «طبقه جدید» ساخته حسین فیروزه و «مادر» ساخته ابراهیم احمدی مقدم.

برندگان اول تا سوم این سوگواره

«هوای تازه» ساخته علی ژاله در رتبه سوم برنده ۲ سکه تمام بهار آزادی، لوح تقدیر و قطعه فرش متبرک حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع)، «نذر پدری» ساخته میثم شفیعی در رتبه دوم، برنده ۳ سکه تمام بهار آزادی، لوح تقدیر و قطعه فرش متبرک حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) و فیلم «زیارت» به کارگردانی زهرا نیکخواه به عنوان مقام اول و برنده ۵ سکه تمام بهار آزادی، لوح تقدیر و قطعه فرش متبرک حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) در این رویداد معرفی شدند.

همچنین فیلم های«آنتن» ساخته سینا شفیعی، «چهل چراغ» ساخته حسین فیروزه و «به تو از دور سلام» ساخته مهدی شاهسواری سه اثر منتخب مردمی بودند که هریک برنده یک سکه تمام بهار آزادی، لوح تقدیر و یک قطعه فرش متبرک حرم امام رضا (ع) شدند.