مکان اختصاصی و سالن نمایش فیلم یکی از نیازهای ضروری انجمن سینمای جوان استان

مدیر انجمن سینمای جوان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر یکی از نیازهای ضروری انجمن سینمای جوان،  داشتن مکانی است که تمام اختیاراتش بعهده این انجمن باشد به علاوه اینکه سالن نمایش فیلم هم داشته باشد. سیده نسرین شاه محمدی در گفتگو با خبرنگار سینما خراسان با بیان اینکه  سال گذشته انجمن سینمای جوان استان […]

مدیر انجمن سینمای جوان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر یکی از نیازهای ضروری انجمن سینمای جوان،  داشتن مکانی است که تمام اختیاراتش بعهده این انجمن باشد به علاوه اینکه سالن نمایش فیلم هم داشته باشد.

سیده نسرین شاه محمدی در گفتگو با خبرنگار سینما خراسان با بیان اینکه  سال گذشته انجمن سینمای جوان استان بیش از۳۰۰ برنامه را برگزار کرده است گفت: سال گذشته ۲ دوره فیلمسازی، ۵ دوره مشاغل سینمایی، ۱۵کارگاه فیلمسازی،۱۸  کارگاه عکاسی،۶ دوره دانش افزایی، ۴۸ جلسه نقد فیلم نامه و ۴۳ جلسه فیلم‌نامه خوانی برگزار کردیم.

مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی ادامه داد: ۸ اردو عکاسی، ۵ نمایشگاه عکس، برگزاری ۴۶ پاتوق از سری پاتوق‌های فیلم کوتاه، ۱ جلسه استارت آپ تولید، ۸ جلسه استارت اپ فیلمنامه، تولید ۴۳ فیلم  اولی، ساخت و تولید۳۸  فیلم نیمه حرفه‌ای به علاوه تولید ۵ فیلم حرفه ای و چاپ ۲عنوان کتاب، صدور ۳۳ گواهی نامه آموزشی، ۱۸ حضور در جشنواره های بین المللی و ۳۵حضور در جشنواره های ملی و ۳جلسه پیچینگ بخشی از دیگر برنامه های بوده که سال گذشته برگزار کرده ایم.

شاه محمدی در رابطه با بودجه تولید فیلم انجمن سینمای جوان اظهار کرد: هزینه تولید فیلم با توجه به تورم بسیار بالا رفته است اما بودجه ی تولید فیلم این انجمن هیچ تغییری نکرده است.

مدیر انجمن سینمای جوان خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای تولید فیلم، بعضی از وسایل فیلم سازی که در اختیار این انجمن است را به امانت به فیلم سازان می دهند گفت: بعد از مدتی این وسایل مستهلک می شود و باید تعویض شود و این موضوع  تامین هزینه می خواهد.

وی افزود:  متاسفانه ما از سال ۹۲ دیگر تعویض وسایل فیلم سازی نداشتیم چرا که مرکز ترجیح میدهد به جای هزینه کرد برای خرید وسایل که بعد از مدتی مستهلک می شوند بودجه تهیه کننده و فیلم ساز را بیشتر کند.

شاه محمدی بیان کرد: هزینه ای که انجمن سینمای جوان در اختیار فیلم سازان قرار می‌دهد در مقابل هزینه‌های تولید ناچیز است اما همان مبلغ به صورت بلاعوض در اختیار فیلم سازان جوان استان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مکانی که تمام اختیار آن در دست انجمن سینمای جوان باشد نداریم عنوان کرد: در حال حاضر برای نمایش فیلم‌های این انجمن از سینما شهید اصغرزاده استفاده می شود.

مدیر انجمن سینمای جوان خراسان رضوی گفت: یکی از نیازهای ضروری انجمن در اختیار داشتن سالن اختصاصی اکران فیلم است چرا که سالن سینمای شهید اصغر زاده  به طور کامل در اختیار انجمن نیست و این موضوع گاهی برای انجمن مشکلاتی به همراه دارد به علاوه اینکه انجمن به مکانی احتیاج دارد که فضای صمیمی‌تر برای هنرجویان و اعضایش ایجاد کند تا بتواند در آن کارگاههای آموزشی را بدون دغدغه برگزار نماید.

وی در خصوص اقدامات این انجمن در تربیت فیلم سازان با نگاه انقلابی اظهار کرد: وقتی فیلمی سفارشی می شود اکثرا فیلم خوبی از آب در نمی‌آید برای همین انجمن با برگزاری جلساتی مانند کارگاه تولید ایده تا فیلم نامه که با حضور انسیه شاه حسینی با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزارخواهد شد تلاش می کند به هنرجویان، ایده سازی را در راستای آرمانهای انقلاب آموزش دهد.

شاه محمدی با بیان اینکه حضور افراد موثر در جنگ و یادآوری خاطرات و داستانهای ایشان که در فضای جنگ حضور داشتند می تواند منبع خوبی برای ایده ‌های هنرجویان باشد گفت: ما به جای اینکه به هنرجویان بگوییم چه فیلمی بسازند، برای آنها زمینه فرا گیری ایده های خوب را مهیا می کنیم.

وی بیان کرد: اعضا و هنرجویان انجمن سینمای جوان نیز همراه مردم به کمک سیل زدگان رفته اند تا علاوه بر اینکه به آنان کمک کنند تلاش ها و همیاری مردم را در این مصیبت سخت به تصویر بکشند به همین دلیل کلاس های انجمن به درخواست هنرجویان با یکهفته تاخیر برگزار گردید.

رییس انجمن سینمای جوان استان اعلام کرد: اکران فیلمهای روز سینمای ایران توسط سینما سیار در شهرهای فاقد سینما، برگزاری هفته فیلم دانمارک، برگزاری استارت آپ فیلم کوتاه با مشارکت اداره کل بهزیستی استان، برگزاری هفته فیلم و عکس و برگزاری پاتوق فیلم کوتاه،و برگزاری کارگاه ایده تا فیلمنامه با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در حاشیه جشنواره کهربا را از دیگر برنامه های سه ماهه اول سال جاری انجمن سینمای جوانان استان خواهد بود.